דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פותחים את עצמנו להשפעת האור

פותחים את עצמנו להשפעת האור

מיכאל לייטמן

אני מקבל תגובות מהרבה אנשים שהקריאה בספר הזוהר לוקחת מהם כוחות רבים, אין להם מספיק סבלנות והם אינם מרגישים קשר לטקסט וטעם בקריאה. אני מסכים עם כל התלונות האלה, אם לאדם ישנה הרגשה כזאת, אז אין כאן על מה להתווכח.

עלינו לקחת דוגמא מהחיים הרגילים שלנו, לפי איך שאנחנו באופן טבעי נכנסים לעולם שלנו, כיצד התינוקות לומדים לחיות בעולמנו? הם פשוט שומעים, מסתכלים מבלי להבין את המתרחש איתם ומחוסר ברירה קובעים קשרים עם העולם. כך באופן טבעי בעזרת האור נכנסים לתוכם כל החוקים, השפה והבנת העולם הזה.

אם היינו יודעים כיצד מתרחש כל התהליך הזה בתוך האדם בעולם הזה, את המכניקה, אז היינו מבינים, שאנחנו עוברים את אותו הדבר, התפתחות טבעית שהודות לה ניתן להיכנס לעוד עולם אחד, העולם רוחני.

לתינוקות פשוט וקל יותר, כי הרי הם כבר נולדו בעולם שלנו, ועליהם רק ללמוד את הידע וההרגשה הסובבים אותם, שהם תואמים לטבע שלהם. ואילו עלינו ללמוד מערכות חדשות ולרכוש רגשות והבנות של עולם שאנחנו מנוגדים לו בתכונות שלנו. אפילו לא ידוע לנו מה מסמלת הניגודיות הזאת, מאחר ואנחנו מנותקים לחלוטין מהעולם הרוחני.

לכן הכניסה שלנו לתוכו צריכה להיות עוד יותר טבעית, אנחנו צריכים לעלות מעל לכל ההבנות והרגשות הקיימים בנו ב"אמונה למעלה מהדעת", הודות לכוח ההשפעה. רק אם אנחנו משקיעים כאלו מאמצים, בגלל שאנחנו רוצים להיכלל בתוך העולם הרוחני מעל ללב ולשׂכל שלנו, בכדי שהוא ישפיע עלינו ויפתח אותנו, הוא ייתן לנו לב חדש ושכל חדש במקום הלב והשכל הגשמיים של היום. אז אנחנו פותחים את עצמנו מעל לטבע העכשווי שלנו ורוצים להישאר פתוחים בכדי לספוג את כל מה שהאור העליון יכול לעשות איתנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 01.02.2010

רשומות קודמות בנושא:
שלט לניהול ההתפתחות הרוחנית
נחזיר את עצמנו לחיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest