דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / פותחים את הזוהר

פותחים את הזוהר

פותחים את הזוהר

"וכשיהיה קרוב לימות המשיח אפילו תינוקות שבעולם עתידים למצוא סודות החכמה, ולדעת בהם קיצים וחשבונות הגאולה, ובאותו הזמן תגלה לכול" (זוהר, וירא).

קטע מסרטון על ספר הזוהר שהכינה מחלקת וידאו של בני ברוך עבור הפצה בחו"ל:

לחצו לצפייה בסרטון

"וכבר אמרנו שהדביקות השלימה וההשגה השלימה מתחלקת לקכ"ה (125) מדרגות כוללות, ולפי זה מטרם ימות המשיח אי אפשר לזכות בכל קכ"ה המדרגות (…). חוץ מרבי שמעון בר יוחאי ודורו, דהיינו בעלי הזוהר, זכו לכל קכ"ה (125) המדרגות בשלמות, אף על פי שהיו לפני ימות המשיח.

ועל כן נמצא הרבה פעמים בזוהר, שלא יהיה כדור הזה של רשב"י עד דורו של מלך המשיח. ולפיכך עשה חיבורו הגדול רושם חזק כל כך בעולם, כי סודות התורה שבו תופסים קומת כל קכ"ה המדרגות, ולפיכך אמרו בזוהר שספר הזוהר לא יתגלה, אלא באחרית הימים, דהיינו בימות המשיח.

ומכאן הוכחה ברורה, שכבר הגיע דורנו זה לימות המשיח… כי בדורנו זה זכינו לפירוש "הסולם", שהוא ביאור מלא על כל דברי הזהר… ומתוך שנגלה הזהר בדורנו זה, הרי זו הוכחה ברורה שאנחנו נמצאים כבר בימות המשיח בתחילתו של אותו הדור שעליו נאמר "ומלאה הארץ דעה את ה'" (בעל הסולם, מאמר לסיום הזוהר).


3 comments

  1. הקדמת ספר הזהר/מראות הסולם/ ביאור כללי לכל י"ד הפקודין ואיך מתחלקים לז' ימי בראשית

    א) המצות שבתורה נק' בלשון הזהר בשם פקודין. ונק' אמנם גם בשם תרי"ג עיטין, ווהפרש ביניהם הוא, כי בכל דבר יש פנים ואחור, שבחינת ההכנה אל הדבר נקרא אחור ובחינת השגת הדבר נקרא פנים. ועד"ז יש בתורה ומצות, בחינת נעשה ובחינת נשמע, כמ"ש חז"ל (שבת פח.) עושי דברו לשמוע בקול דברו, ברישא עושי והדר לשמוע וכשמקיימין תורה ומצוות בבחינת עושי דברו  מטרם שזוכים לשמוע, נק' המצוות בשם תרי"ג עיטין והן בחינות אחור, וכשזוכים לבחי' לשמוע בקול דברו, נעשים תרי"ג המצוות בבחינות פקודין, והוא מלשון פקדון. כי יש תרי"ג מצות, אשר בכל מצוה מופקד אורה של של מדרגה מיוחדת, שהיא כנגד אבר מיוחד בתרי"ג אברים וגידים של הנשמה, ושל הגוף, ונמצא בעשיית המצוה, הוא ממשיך לאבר שכנגדה בנשמתו וגופו, את מדרגת האור השייך לאותו אבר וגיד. והוא בחינת הפנים של המצות. ומבחי' זו דפנים של המצות, שנק' אז בשם פקודין, מבאר ר"ש את הי"ד פקודין הנ"ל, כי י"ד אלו, הן הכוללות לכל תרי"ג הפקודין, כמו שז' ימי בראשית הם כוללים לכל ז'  אלפי שני, ולכן חלק אותן תחת הז' ימי בראשית, וקשר לכל אחת ביום המיוחס לה. ולפי שהן כוללות לכל תרי"ג הפקודין, ראוי להתאמץ לקיימן בכל יום תמיד כמה שאפשר.

  2. שמעתי קז. ענין ב' המלאכים

    שמעתי תצוה תש"ג ירושלים

    ענין ב' המלאכים שמלוין את האדם בערב שבת, מלאך טוב, ומלאך רע. מלאך טוב נקרא ימין, שעל ידו הוא מתקרב לעבדות ה', וזה נקרא ימין מקרבת. ומלאך רע, הוא בחינת שמאל מרחקת, היינו שמביא לו מחשבות זרות בין במוחא ובין בליבא. וכשאדם מתגבר על הרע, ומקרב את עצמו לה', זאת אומרת שכל פעם הוא הולך ומתגבר על הרע ומתדבק את עצמו לה', נמצא שע"י שניהם התקרב לדביקות ה'. שפירושו, ששניהם עשו תפקיד אחד, היינו שגרמו שיבוא לדביקות ה', אז אומר האדם "בואכם לשלום".

    וכשהאדם כבר גמר את כל עבודתו, היינו שכבר הכניס את כל השמאל לקדושה, כמו שכתוב "לית אתר לאתטמרא מנך", אז אין כבר למלאך הרע מה לעשות כיון שהאדם כבר התגבר על הקושיים שהרע הביא, ואז המלאך הרע הוא פועל בטל, אז האדם אומר לו "צאתכם לשלום".

  3. ולמה אין את כל הסרטון……הוא מהמם …….אבל נקטע במתח Surprised .

    יש מקום שאני יכולה לצפות בסרטון באורך מלא ? אני עדיין חדשה פה בלימוד הסרט הזה עוזר לי להבין את הרקע יש משהו יותר פשטני שאוכל לקרוא לרקע? ממה רצוי להתחיל? מה הבסיס ???

    תודה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest