דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פורים – גמר התיקון

פורים – גמר התיקון

בדרך כלל החגים הנחגגים בעמים השונים, נערכים לזכר אירוע היסטורי כלשהו שקרה בעולם הזה. אך עם ישראל התנתק פעם משאר העמים כדי למלא משימה מיוחדת, כדי לממש על עצמו את תיקון הטבע האנושי, ולאחר מכן להביא את האנושות כולה לתיקון. ולכן גם לחגים שלו ישנה משמעות מיוחדת שקשורה לכך.

הסיפור המתואר במגילת אסתר (על מרדכי, המלך אחשוורוש, אסתר המלכה שהצילה את היהודים שהמן הרשע רצה להרוג) מסביר בדיוק כיצד להגיע למטרה הזאת. לכן, כתוב שכל החגים יתבטלו לעתיד לבוא, חוץ מחג הפורים, מפני שבמדרגה הזאת מאיר האור הגדול ביותר, שכולל בתוכו את כל המדרגות הקודמות.

כל החגים של עם ישראל הם סמלים של מצבים מיוחדים על סולם המדרגות הרוחני, שעליו אנחנו עולים מהעולם הזה עד לעולם אין-סוף, משתווים יותר לבורא בהשפעה, באהבה, בחיבור בינינו.

לכן כל מדרגה עליונה יותר כוללת בתוכה את כל המדרגות הנמוכות יותר כמרכיבים שלה. ופורים, שהוא המדרגה הגבוהה ביותר, כולל בתוכו את כל המדרגות הקודמות, הקטנות יותר, שמתבטלות לפניו ונכללות בו. בסופו של דבר לא יישאר אף חג מלבד חג הפורים.

כיצד מגיעים לחג הזה? – כל העבודה שלנו מבוססת על התפילה (מ"ן) לחיבור ולאהבה בינינו, שאנחנו מנסים להשיג. הרי היא כולה מוקדשת לתיקון השבירה. תחילה עלינו להתחבר בדרגת "להשפיע על מנת להשפיע", שמסמלת את תכונת מרדכי. וכשאנחנו מגיעים כבר ל"שער המלך" (כפי שנאמר על מרדכי, שישב בשער המלך), אנחנו פוגשים שם את ה"המן" שלנו: הרצון האגואיסטי העצום שמתגלה לנו. ואז עלינו לתקנו, ולתוך הכלים שלו לקבל את האור עם כוונת מרדכי, "על מנת להשפיע". כך מקבלים את האור של מרדכי בכלים של המן, ומגיעים לגמר התיקון.

עלינו לקחת מהטבע שלנו, מהרצון האגואיסטי שלנו, את הכוח שלו, את "הכלי הרוחני" שלו, ולהוסיף לרצונות הללו את הכוונה "על מנת להשפיע", כדי שהיא תתחיל לשלוט בו, "שתרכב עליהם", כמו מרדכי שרכב על הסוס.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 20.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הסיפור של פורים – "גילוי הנסתר"
מדוע המלך אוהב את המן (האגו)?
חג פורים מואר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest