דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פגישה ראשונה עם האור

פגישה ראשונה עם האור

laitman_2009-08_5961-70.jpg

שאלה: האם אתה יכול לתאר את החוויה הרוחנית הראשונה שלך, הפגישה הראשונה עם האור העליון? מהי התחושה הזאת?

תשובה: החוויה הרוחנית הראשונה היא משותפת לכולם, הרי האנשים בעקרון עוברים מצבים זהים.

כשנפגשים עם האור לראשונה, האדם מרגיש שכל העולם מלא באהבה – בכוח אחד חמים, ללא כל גבולות. זוהי תחושה חמימה וטובה מאוד וכל העולם הוא כזה.

האדם חי, רואה את האנשים, את כל העולם ויחד עם זה מרגיש שהאוויר נעשה סמיך, חמים, עדין יותר. האדם מרגיש שקיים יחס רך, עדין כלפיו. זוהי התחושה הרוחנית הראשונה, שבאה לאדם. בדרך כלל הוא שוכח אותה. אך בכל מקרה היא מתרחשת, כדי לתת לאדם איזושהי הוכחה, תמיכה, לבנות בו כלים חדשים, כדי שיוכל להתקדם.

אחרי החוויה הרוחנית הראשונה הזאת, שניתנה לו מלמעלה, האדם צריך להשקיע מאמצים רבים, כדי להשיג את אותה התחושה בעצמו ולאחר מכן תחושות חזקות יותר פי מיליארדים.

אך הוא כבר ישלוט בהן, יבין אותן ויעבוד איתן.

האדם חש את כל החוויות האלו, החל מהחוויה הראשונה והלאה, בתוך נקודה שבלב המתפתחת, בתוך כלי רוחני, ולא במסגרת תופעות פיזיולוגיות ופסיכולוגיות.

מתוך שיעור מספר 8 מ"כנס הזוהר העולמי" 2010, ניו-יורק, 09.05.2010

ידיעות קודמות בנושא:
עולם מלא באהבה
גילוי השכינה
ההוכחה היחידה – לבדוק בעצמך

2 comments

  1. אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב יהודה אשלג, בעל הסולם / אגרות קודש / אגרת 25 – 1927, עמ' פ"א

    גם בזהר הקדוש, דברו מזה, ואמרו שהזוכה בתשובה, השכינה הקדושה מתגלית אליו, כמו אם רכת לב, שלא ראתה את בנה ימים רבים, ועשו פעולות גדולות ומרובות, לראות זה את זו, ומחמת זה באו שניהם בסכנות עצומות וכו', ולסוף הגיע להם זה החופש המקווה בכליון עינים, וזכו לראות זא"ז אשר אז האם נופלת עליו ומנשקו ומנחמו ומדברת על לבו, כל היום וכל הלילה, ומספרת לו הגעגועין והסכנות בדרכים שעברו עליה עד היום, ואיך היתה עמו מעודו, ולא זזה שכינה, אלא שסבלה עמו בכל המקומות, אלא שלא יכלה לראות א"ז.

    וזה לשון הזוהר: שאומרת לו כאן לנו, כאן נפלו עלינו לסטים. ונצלנו מהם, כאן מתחבאים היינו בבירא עמיקתא וכו', ומי פתי לא יבין רבוי האהבה והנועם והעונג המתפרץ ויוצא מספורי נחמה האלו.

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/31421

  2. חנוך איזה יופי! Smile

    ואיזה פוסט! פוסט שמחמם את הלב…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest