דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עת צרה היא ליעקב

עת צרה היא ליעקב

בעל הסולם, "מאמר לסיום הזוהר":

"הרי, שאעפ"י שהקב"ה הוציא הארץ מרשות האומות, ונתנה לנו, עכ"ז אנו עוד לא קבלנוה, ואין אנו נהנים מזה.

אלא, שבנתינה זו, נתן לנו הקב"ה את ההזדמנות לגאולה. דהיינו, להטהר ולהתקדש ולקבל עלינו עבודת ה', בתורה ובמצוות לשמה."

שאלה: האנושות נכנסת לתקופת התפתחות חדשה, כאשר הרצונות מתחלפים ומתחילים לחפש את משמעות החיים. האם זה קורה גם בישראל?

תשובתי: קשה לומר. בתורה נאמר, שהיהודים הם "עם קשה עורף". והעם הזה לא מתפתח כמו שאר העמים. היום, לפי הסימנים החיצוניים אתה לא יכול לומר שהוא נמצא טרוד בגלל חוסר במשמעות החיים. אלא אפילו להיפך, הוא אדיש לבעיות אקטואליות, גם בביטחון, גם בבריאות וגם בכלכלה. יש הרבה דיבורים, אך מעורבות אמיתית אין. וככל שזה יימשך, כך האדישות והאטימות תלך ותגדל. אם עוד לפני שנתיים היינו יכולים להוציא מאות אלפי בני אדם להפגנות של מחאה חברתית, אז היום זה לא יצלח, אפילו אם המצב יורע.

שאלה: אם כך, מדוע בעל הסולם כותב שהעידן הנוכחי מאפשר לנו הזדמנות לגאולה?

תשובתי: כתוב בספר ירמיהו, יב: "עת צרה היא ליעקב וממנה ייוושע". אפילו במצב הגרוע ביותר, כאשר הדלת סגורה לגמרי, היא פתאום נפתחת. אבל לצורך זה דרוש לחץ שבינתיים לא קיים. וזה סימן שהפרי עדיין לא הבשיל, דרוש לו עוד זמן להבשלה.

כאן הכול תלוי בנו. בעיקרון, העם אף פעם לא מוכן לעלייה, עד ש"משה" לא יהיה מוכן, מי שימשוך (ימשה) אותו למעלה. אפילו את הצרות והמכות שנקראות בתורה "מכות מצרים", עם ישראל לא מרגיש, אלא מי שמרגיש אותם זה פרעה והעם המצרי. לא במקרה נאמר שהבורא דילג מעל לדלתות של ישראל. "מכת בכורות" עברה על כל מצרים, אך לא נגעה בהם.

זה נעשה כך, כדי שליבם של ישראל יהיה עוד יותר נוקשה. כתוצאה מזה האדם לא מרגיש שום צרות ואף על פי שלא הכול כל כך טוב כמו שהיה רוצה, בכל זאת לאחרים הרבה יותר קשה.

זו בעיה גדולה מאוד. ואסור לנו לחכות עד שהמצב בעולם ובישראל יהיה גרוע יותר. זה בכלל לא תואם לתוכנית של הטבע ולא נובע מתוך אהבת הזולת. אנחנו צריכים בעזרת כל האמצעים לפרסם את שיטת התיקון, לפחות את הידיעה על כך שהזמן עכשיו מיועד לתיקון העולם. אם אנשים לא מרגישים בכך שום צורך ונחיצות, אז לפחות שידעו על כך, כמו שתלמידים שמסיימים בית ספר יודעים באופן כללי את תוכנית הלימודים. בהמשך, הידיעה הזאת תהפוך עבורם ליסוד הכרחי.

מתוך שיעור על "מאמר לסיום הזוהר", 17.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כל הדרכים מובילות לאדם
כיצד אנחנו מקבלים את האור?
ההתנגדות האחרונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest