דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עשר ספירות טעימות

עשר ספירות טעימות

שאלה: אם אני "נכנס" לתוך החבר, אז איך אני מרגיש את עשר הספירות הרוחניות שלו בתוכי ואת המשך ההתפתחות שלהן?

תשובתי: אם אתה נכנס לתוך החבר, אז אתה מתחיל להרגיש את עשר הספירות שלו. הן מקבלות אצלך טעמים שונים, כאילו שהגעת למסעדה טובה וקיבלת מנה עיקרית, ומסביבה אתה מקבל עוד הרבה צלחות קטנות עם כל מיני סלטים ותוספות. אתה מתחיל להרגיש בחבר המון טעמים, כל מיני תכונות.

וכאשר הקשר שלך ממשיך להתפתח, אז שום דבר לא נעלם. בעולם הגשמי אנחנו בדרך כלל שוכחים את הטעמים הקטנים אם מקבלים איזה תענוג גדול יותר. זה מאוד בולט אצל ילדים קטנים, שמייד זורקים צעצוע ישן ברגע שרואים אחד חדש. אבל ברוחניות זה לא כך, שם פועל אור נרנח"י, שכולל בתוכו הרבה דרגות.

כמו שנאמר, "על כל פשעים תכסה אהבה". כלומר חייבים להרגיש בו זמנית גם פשעים ומריבות וגם אהבה, לא יכול להיות זה ללא זה. כי זה מבנה של עשר ספירות של "אור ישר" ו"אור חוזר" שמתלבשים זה בזה, שאותם צריך להרגיש בכל הצורות והתכונות הנגדיות. לכן אחד לא מכבה את השני. זה הפלא שבעולם הרוחני, שבו לא יכול להיות שום דבר "במקצת", אלא הכול במקסימום, אין עבר, הווה ועתיד, אלא הכול מתחבר ונמצא בהרגשה אחת בבת אחת.

בעולם הגשמי אנחנו רוצים לשכוח את המריבות במשפחה ולהתחיל מדף נקי חדש, כאילו שלא היה עבר. אבל זה לא תיקון. התיקון הוא דווקא בזה, שכל המחלוקות נשארות וכלום לא נשכח, ועל פני זה בונים מצב עוד יותר גדול. ודווקא בגלל זה הכול פורח. אין לנו כזאת אפשרות וכזאת יכולת בעולם הגשמי, אלא רק בעולם הרוחני. כאשר שני ניגודים, הפכים, מתקיימים יחד בעל מנת להשפיע, אז זה מגדיל את זה.

מתוך שיעור "תלמוד עשר הספירות", 27.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
התערבות של "אור ישר" ו"אור חוזר"
לחם טעים מדגנים מלאים
אני וט' הספירות שלי עם אור הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest