עשרת מכות מצרים

שאלה: מהם "עשרת מכות מצרים"?

תשובתי: מטרת הבריאה היא יציאה לדרגת הקיום הבאה, לעולם העליון. בחיינו על פני כדור הארץ, עלינו להרגיש את העולם העליון, כדי לראות את מערכת ההנהגה, את הבורא, כל מה שקיים בעולם הזה והיום נסתר מאיתנו. לזה "מריץ" אותנו האגו שמהווה את היסוד שלנו, את הכוח העצום של הטבע שמעליו עלינו להתעלות. מצד אחד, האגו מריץ אותנו למעלה, ומצד שני, לא משחרר. כי אם הוא היה מוביל אותנו בצורה רגילה לתוך עצמו, דרך כל התצורות והמבנים שעברנו במהלך האבולוציה האנושית, התקופה הפרימיטיבית, תקופת העבדות, התקופה הפאודלית, התקופה הקפיטליסטית, התקופה הסוציאליסטית, אז לא ברור לאן היינו ממשיכים. אבל האגו מעמיד לפנינו "קיר", איננו יכולים לנוע הלאה ולכן הבחינה הנוכחית נקראת "הבחינה האחרונה של התפתחות האנושות על פני האדמה". במילים אחרות, מצד אחד, האגו מחייב אותנו להתעגל, להתאחד, אבל מצד שני, לא נותן להתאחד. לכן הפתרון היחיד שאליו נגיע, זה התעלות מעל "פרעה" (האגו) , מעל מצרים לדרגת הקיום הבאה, למערכת העליונה של ההנהגה.

על כך מדברת חכמת הקבלה. לזה עלינו להגיע. כדי להתנתק לגמרי מהאגו, קיימות "עשרת מכות מצרים". מפני שהאגו שלנו מורכב מעשרה חלקים שהם עשר ספירות: כתר, חכמה, בינה, חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות. כל אחת מהן "מציירת" לנו סוג מסוים של קיום בתוך האגו. ועלינו  להיפטר בהדרגה מעשר הספירות, מעשר התכונות, מעשר סגנונות הקיום. זה קורה כאשר אנחנו מתחילים לראות, שכל אחת מהן היא סופית, לא מושלמת, מגיעה למבוי סתום ולא מעניקה תקווה להמשך הקיום בתוך האגו. הבחינה הסופית של כל אחת מעשר המדרגות, התכונות, חלקי האגו שלנו, אלה עשרת מכות מצרים, לאחריהן כבר אי אפשר להישאר בתוך האגו, רק לקום ולברוח ממנו בצורה עיוורת! כי בהימצאנו בדרגה הנוכחית, איננו רואים את המדרגה הבאה. לכן הבריחה ממצרים מתרחשת בחצות, בחושך מוחלט. עשרת מכות מצרים, זו למעשה פרידה מהאגו שלנו, כאשר אנחנו  בורחים בחשכה ולא ברור לאן, אבל העיקר אנחנו לברוח ממנו! ואז בהדרגה נפתחים לפנינו חיים חדשים, עולם חדש, מרחבים חדשים, נצחיות, אין סופיות, שלמות!

שאלה: האם אפשר להסתדר ללא המכות?

תשובתי: לא. למעשה זה לא כאב אלא התפכחות, הארה התבהרות! המכות עוברות על האגו שלנו ואנחנו במצבים האלה מתעלים מעליו!

הערה: יוצא, שאם אני מזדהה עם האגו, אני מרגיש את המכות. אבל אם אני מתעלה מעליו  ומזדהה עם משה, שמוביל אותי קדימה, אני לא מרגיש אותן.

התייחסותי: זהו תפקידן של המכות, שמחייבות את האדם להתעלות ואז הוא מפסיק להרגיש את האגו. אם האדם מתעלה מעליו, אז הוא מפסיק להרגיש אותו ואז מתחילים חיי רוגע, חיים חדשים. לכן עשרת המכות, אלה הן למעשה לא מכות! זוהי המתנה הנעלה ביותר של הבורא לאדם, שדוחפת אותו בכוח החוצה מתוך האגו. בואו נצא, נברח ממנו ונרכוש עולם חדש!

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 12.4.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest