דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / עשרים שנה לפני תחילת המלחמה

עשרים שנה לפני תחילת המלחמה

עשרים שנה לפני תחילת מלחמת העולם השנייה, אף אחד לא ציפה שהיא תפרוץ, אך בעל הסולם ידע על כך מראש. הוא הזהיר את יהודי פולין מפני הסכנה וקרא להם לנסוע משם, אך הם לא שמעו בקולו וכאשר המלחמה התחילה אף מדינה לא קיבלה את יהודי פולין והם נספו.

בתקופת המלחמה, בעל הסולם כבר חי בפלשתינה. כאשר הצבאות תחת פיקודו של הגנרל רומל התקרבו לפלשתינה החלה בהלה נוראית בקרב האוכלוסייה, אך בעל הסולם היה בטוח לחלוטין שהצבאות יעצרו, וסיפר זאת לתלמידיו ולמכריו. כך באמת קרה, ממש על גבול פלשתינה דאז, הגנרל רומל עצר למרות תמיכת מצרים בו. כך התגשמו התחזיות של המקובל.

בעל הסולם הבין את כל מה שהתרחש באותה תקופה באירופה והיה מודאג מאוד בקשר לכך.

עולה השאלה: האם מקובל יכול להשפיע על הכוחות העליונים? בתנאים מסוימים כן. יכול להיות, שהוא משפיע לא מפני שהוא רוצה בכך, אלא מפני שכך מורים לו מלמעלה. אין כאן שום חישובים אישיים, בשום צורה, עם אף אחד. אני מניח, שזו יכולה הייתה להיות הפעולה הרוחנית של בעל הסולם, כי היה צורך במוליך (צינור) כדי שזה יתרחש בעולם שלנו.  זה קורה כל שנייה דרך כל אחד מאתנו. בכל רגע אנחנו משפיעים זה על זה וקובעים את המצב זה של זה, וביכולתנו לקבוע את המצב זה של זה ברגעים קריטיים יותר.

הערה: תמיד אמרת שמקובל לא יכול להשפיע על העתיד החומרי.

תשובתי: הכוונה איננה לעתיד חומרי, מפני שהחומר כלל לא קיים. קיים מצב של כוחות, יחסי גומלין של זה עם זה. מה הכוונה "חומרי"? אם חוקרים חפץ כלשהו אז מגלים שהוא מורכב מוואקום. מה יש שם? אטומים? חלקיקים המרוחקים זה מזה מרחק עצום. כלומר החומר זה כוחות, אין שום דבר חומרי.

לכן גם אנחנו, וגם כל מה שאנחנו מרגישים סביבנו, זו הצטברות של כוחות שנעים בשדה אחד שנקרא "נשמה". דווקא את השדה הזה עלינו להביא לכלל סדר, לעצב אותו כך שהוא יקבל הידמוּת לאותו כוח שבתוכו הוא נמצא. זה תלוי בנו בני האדם, וזה נקרא תיקון.

מתוך שיעור וירטואלי, 16.10.2016

 

לא כל כך הבנתי את המשפט הזה…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest