דף הבית / אקטואליה / 25 שנה לאינטרנט 

25 שנה לאינטרנט 

שאלה: כל כך התרגלנו לחיות עם האינטרנט, ומסתבר שהוא קיים בסך הכול 25 שנה. עובדים במרכז אירופאי סודי למחקרים גרעיניים החלו להשתמש ברשת האינטרנט מ-1990, ואחר כך זה החל להתפשט בעולם. למה הוא מתפתח בצורה כל כך מהירה ואיך זה שהוא כבר מקיף את כל העולם?

תשובתי: ראשית, זו מערכת תקשורת מאוד נוחה בין בני האדם, שלא מחייבת אף אחד לשום דבר. זה הדבר העיקרי: אף אחד ולשום דבר! שנית, זו המהירות. ברגע שלחצתי על הכפתור ושלחתי לך מכתב, אתה מקבל אותו ומייד יכול לענות. אני זוכר שהתכתבתי עם ההורים שלי בקנדה, והייתה בעיה שהייתי צריך לכתוב מכתב, לחכות לתשובה וכולי. ואילו עכשיו זה לוקח כמה דקות. בנוסף, האינטרנט זה אודיו ווידאו, אשליה של תקשורת ישירה, כשאני ואתה נמצאים בשני קצוות של כדור הארץ, רואים זה את זה, משוחחים, רק לא מריחים זה את זה. כל סוגי התקשורת בינינו כבר קיימים, אנחנו שולחים זה לזה כל מיני הסכמים, הוראות, צווים, פקודות, תמונות, סרטים, כל מה שרק אפשר. היום אנחנו לא יכולים להסתדר ללא אמצעי התקשורת הזה. העולם שלנו הוא תמיד שיקוף של מערכת היחסים שמתגלה בבני האדם, וכעת הגענו לעולם האינטגרלי, המקושר.

שאלה: כלומר, הופיעה אצלנו דרישה פנימית?

תשובתי: בוודאי! בהכרח! זו דרישה פנימית של האדם! זה הכרחי ונחוץ לנו. האינטרנט נוסד כדי להראות לבני האדם, שיש להם אמצעים לתקשורת ישירה של כולם עם כולם, אבל הם לא יודעים איך לתקשר בצורה נכונה. זוהי הבעיה הגדולה ביותר, והאינטרנט מגלה אותה. תראו במה הוא מלא ומה הוא עושה. הוא מגלה כלפי חוץ את כל הלכלוך של המצבים הפנימיים של האדם, באופן כזה אנחנו רואים מי אנחנו! בהדרגה אנחנו צוברים את "המזבלה" הזאת, ומתישהו אנחנו נסתכל עליה, ניבהל ונחליט, שצריך לעשות עם זה משהו, צריך לנקות את "האורוות" שלנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל ליטמן", 23.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest