דף הבית / המשבר ופתרונו / עשרה קילוגרם של מאמץ

עשרה קילוגרם של מאמץ

שאלה: כסף קשור לתחומים שונים של חיינו. הקשרים האלה הם כל כך רבים, שהם יצרו מבנה מיוחד: כסף ומעמד, כסף ומסורת, כסף והערכה עצמית. האדם מגדיר את עצמו בעזרת כסף. האם כל זה יזוז מתי שהוא הצידה?

תשובתי: לא, אלא רק ישָנה צורה. פעם אדם היה הולך עם שקיות שהיה בהן זהב, ואילו היום, אנחנו בכל מקום מציגים כרטיס פלסטיק ומקבלים את מה שרוצים. אפילו שזה לא ממש ודאי, אבל עוד מעט האדם יבין, שהשקעתו בחברה נותנת לו את היכולת למלא את עצמו. ואפשר למדוד את זה.

בכך שהאדם מתפתח בכיוון הזה, הוא יקבל כלים למדידה. אני השקעתי בחברה עשרה קילוגרם של מאמצים, אני יכול לקבל מהחברה בתגובה את אותם עשרה קילוגרם של מילוי ולמלא את עצמי. יחד עם זה, האדם לא חייב לאף אחד. הוא מרגיש את עצמו חופשי: כמה שהשקיע בחברה, כך קיבל.

אתה רוצה להסתפק אך רק בדרגה גשמית, בכך שאתה ממלא את עצמך במה שהכרחי לקיום? תקבל! וכל שאר הצרכים והמילויים תלויים במידת ההיכללות שלך בחברה. במידה שאתה תרגיש אותם, במידה הזאת אתה תשקיע מאמצים ותתמלא.

אתה לא מוגבל, לא חושׂף את עצמך לסכנה, לא משתתף בתחרות עם אחרים, בכזה אופן, שאם אתה לוקח, אז לאחרים לא נשאר. ככל שהחברה מלוכדת יותר, כך האדם מקבל יותר מילוי פנימי.

שאלה: אם, הודות למדע, אנחנו נגלה מקורות אנרגיה בלתי נדלים, ולכל אחד במקום מכונית יהיה כלי טייס פרטי, האם אתה סבור שזו תופעה שלילית?

תשובתי: אני לא נגד קידמה טכנולוגית. אני מקבל בברכה את כל הפיתוחים המודרניים בתחום הננו-טכנולוגיה. זה טוב אם תהיה אנרגיה זולה ואנחנו נטהר את כדור הארץ. אבל אני מדבר על כך, שבהתפתחותו ברצונות ובשאיפות שלו, האדם מתחיל להרגיש שלדברים הגשמיים יש גבול, הם אינם ממלאים אותו.

שאלה: איך אנחנו נעריך את ההצלחה שלנו? בדרך כלל, קושרים את זה עם איזה שהם הישגים: האדם רכש, בנה וכבש משהו.

תשובתי: ישנם הרבה מקצועות ועיסוקים שלא מביאים לאדם כסף, אלא הכרה עצמית, הערכה עצמית. וזה חשוב יותר. למשל, עבודת הרופאים היא קשה מאוד, אך הם אינם מקבלים משכורת גבוהה. אז מה מחזיק אותם? הכבוד למקצוע, החשיבות שאותה מקנה החברה למקצוע. וכך יהיה עם כל אחד.

אז למה לא תהיה תחרותיות? תהיה. יהיו אותות עידוד, כבוד. כותבים עליי בעיתון, הילדים מתייחסים אליי בכבוד. הרגשת החשיבות והמילוי תישאר, רק שלא תהיה לה צורה גשמית.

שאלה: כלומר, מדובר על תהליך מהותי של שינוי התפיסה שלנו?

תשובתי: לא בהרבה, מפני שאנחנו כבר היום חיים באופן כזה. צריך רק לשנות את הערכים וזה יקרה מחוסר מוצא, מפני שהטבע מחייב אותנו. לכן לא כדאי לנו להתנגד לו, אלא להיפך, לעזור.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 63, 30.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עוד מעט כל אחד ירצה כוכב לכת משלו
כאשר הכסף שולט
הכסף הוא בסך הכול שווה ערך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest