דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / "עשיריות" / עשירייה – התמוססות של עצמי באחרים

עשירייה – התמוססות של עצמי באחרים

שאלה: האם גילוי של הכלי הרוחני תלוי בבקשה של כולם בעשירייה, או שרק אני מבקש עבור האיחוד שלנו ומגלה בעצמי את הכלי?

תשובתי: או שאני מבקש או שכולם מבקשים או שכל אחד מבקש בנפרד, כל זה מתחבר יחד. העיקר שאני מבקש דרך כולם ועבור כולם. מובן שמה שעושים אחרים נוגע לי. אני רוצה שזה יבוא גם מאחרים, אבל בעיקרון, מספיק שאני מבקש עבור כולם. זוהי תפילת רבים וזהו תנאי הכרחי עבורה.

ללא תפילת הרבים דבר לא יעזור. אתה יכול "לדפוק את הראש בקיר", לצעוק ולבכות יממות שלמות, לא תקבל תגובה. למרבה הצער, כך מעבירים את חייהם מיליוני בני אדם בעולם. בזמננו פחות, אבל במשך אלפי שנים הם היו רבים מאוד.

מדוע הבורא לא עונה להם? מפני שהם לא פונים אליו בצורה נכונה. הוא לא יכול לשמוע אותם. הוא נמצא בכל מקום, אבל "בכל מקום" הכוונה בעשירייה מאורגנת, כלומר בתוך "פרצוף". חכמת הקבלה מדברת על כך. לכן בעולמנו בני אדם רבים שוללים את הימצאותו של הבורא. וזה באמת כך, מפני שכפי שאנחנו מתארים אותו לעצמנו הוא לא קיים.

הבורא הוא הכוח הפנימי של הטבע, שממלא ומחייה אותנו, שמורכב מרצון. הבורא ממלא את הרצון הזה, אבל אנחנו יכולים לפנות אליו רק מתוך רצון שלם בהידמות אליו. הידמות אלמנטרית אליו זו עשירייה. הוא ברא אותנו דרך ארבע בחינות של האור הישר, ומתוך כך אנחנו יכולים לפנות אליו. אין דרך אחרת.

שאלה: כאשר אנחנו מגיעים לכנס, בכל שיעור יש לנו עשירייה חדשה. איך לנהוג במצב כזה, לא להיקשר לעשירייה פיזית?

תשובתי: אתה יכול לא להיקשר לעשירייה, אבל עליך לפנות לבורא רק דרך התמוססות קונקרטית של עצמך באחרים. "עשירייה" הכוונה היא דווקא להתמוססות של עצמך באחרים.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 06.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest