עשה ממני בורא !

laitman_2009-08_2577-70.jpg

שאלה: במה מיוחדת בחינה ד' דאור ישר , ולמה דווקא היא נקראת בריאה?

תשובתי: היא מקבלת את כל האור, שהיה בבחינה א', אבל בנוסף לכך, יש בתוכה תוספת אחת חשובה: היא רוצה לקבל לא רק את האור, אלא גם את מעמדו של הבורא – להיהפך להיות כמוהו, כלומר ליהנות לא רק מהאור, אלא ליהנות גם ממעמדו של המשפיע !

יש משל על עשיר אחד, אשר פוגש בעיר עני, חבר ילדות שלו. העשיר מזמין את חברו העני לביתו, מלבישו בבגדים יקרים, מאכילו, רוצה להשאירו אצלו לתמיד, לתת לו כל אשר יחפץ.

אבל העשיר מגלה שחברו עצוב. על שאלת בעל הבית: "מה עוד אני יכול לעשות עבורך ?", עונה החבר העני: "לא להרגיש עצמי כמקבל, אלא כמוך בדיוק". אבל את זה העשיר לא יכול לתת לו, אפילו אם ייתן לחברו העני הכול.

במצב כזה של חוסר עצמאות בחינה ד' הפסיקה לקבל את האור (צמצום א'), ניתקה עצמה מהקשר עם הבורא – והפכה לעצמאית. וכל המשך ההתפתחות שלנו מוקדש לכך, איך להיהפך להיות דומה אליו.

מתוך שיעור "פתיחה לחכמת הקבלה", 06.11.2009

רשומות קודמות בנושא:
הקומבינטוריקה של הבריאה
גילוי הבורא או "upgrade" לבריאה

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/moWom

One comment

  1. "עיקר העבדות ב"עמי אתם בשותפות". כי לולי זה מצד ה',האדם יכול לקבל את המגדל מלא כל טוב ביום אחד. אלא צריך ל-70 שנותיו מטעם "עמי אתם בשותפות", שאדם צריך להגיע להשגה מתוך בחירה ויגיעה."

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest