דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ערך הפוך, שהוא גם מאוד ישר

ערך הפוך, שהוא גם מאוד ישר

laitman_2010-12-12_9500-70.jpg

בדרך כלל, התלמידים מתקשים מאוד לתפוס את המושג "ערך הפוך בין אורות וכלים". אך למעשה, זהו תהליך מאוד טבעי.

אם אני נמצא בדרגת "שורש", אני מבין ומשיג רק את האור המינימלי, אור הנפש. כשהרצון שלי גדֵל ומשיג את בחינה א', אז אור הנפש עובר לתוכה, ולדרגת "שורש" נכנס האור של הדרגה הבאה, אור הרוח.

קודם לכן, כשהייתי עם אור הנפש, כלומר עם שׂכל קטן, עם כוחות קטנים וחשבונות קטנים, יכולתי להרגיש את הקשר שלי עם האור רק במידה המינימלית. זה כל מה שהיה לי.

ואילו עכשיו אני משיג עביות גדולה יותר, ולכן גם האור שאני משיג הוא גדול יותר. אך האור הזה אינו שייך למצב הנוכחי שלי. במצבי הנוכחי, לאחר שהשגתי את העביות הגדולה יותר, אני בכל זאת מקבל את האור החלש ביותר, אור הנפש. כי אני רק מתחיל להכיר את הרצון החדש הזה.

אבל עכשיו אני מבין ומרגיש טוב יותר את המצב הקודם שלי, שהיה הסיבה לעלייתי למדרגה הנוכחית. ולכן במדרגה הנוכחית אני משיג הכרה גדולה יותר, שנקראת אור הרוח, בהשוואה לאור הנפש שהיה לי קודם לכן.

נניח שגדלתי מגיל שנה לגיל שנתיים. בדרגה של ילד בן שנתיים אינני מכיר עדיין את העולם ואת עצמי, ויש לי רגש ושׂכל בסיסיים ביותר ("אור הנפש"), אני פשוט קיים איכשהו. אבל אני כבר מבין טוב יותר מה זה אומר להיות ילד בן שנה, מבין טוב יותר את הצורות והמצבים הקודמים. בהם כבר יש לי איזושהי השׂגה ("אור הרוח").

אם כך, ככל שאני גדֵל יותר, כך אני נעשה חכם יותר, אך לא לגבי מצבי הנוכחי. הרי ברוחניות אנחנו תמיד מתקדמים באמונה למעלה מהדעת, מבלי להבין בדיוק מה קורה, ובכל פעם אנחנו נכנסים למצב חדש. וכשאעלה למצב החדש הזה, יהיה לי בו אור הנפש.

אבל את המצבים הקודמים כבר השגתי, אני מבין את נחיצותם והכרחיותם, ואני יודע למה הם התגלגלו בי דווקא בצורה כזאת, למה עברתי את כל שרשרת המצבים הזאת. לכן אני מרגיש בהם נרנח"י (נפש, רוח, נשמה, חיה, יחידה).

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לחכמת הקבלה", 13.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אין חכם כבעל ניסיון
אור חכמה וספקות תמידיים
חוק היקום של ערך הפוך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest