דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ערבות: לא חלומות ורודים, אלא האמת של החיים

ערבות: לא חלומות ורודים, אלא האמת של החיים

לחלק מהקבוצות שלנו קשה לקשור את חכמת הקבלה עם הערבות. אנשים שהגיעו ללמוד קבלה, בעצמם לא רוצים ללמוד ערבות, כל שכן לפרסם את המסר על הערבות לקהל הרחב.

למען האמת, אני מבין אותם. אני בעצמי הגעתי לרב"ש בגיל 33, בהיותי מדען לפי השכלתי, לפי האופי שלי ועיסוקיי הקודמים. עד לעלייה לארץ ישראל, מגיל שש ועד גיל 28, אני כל הזמן למדתי וגם אחר כך קראתי כל הזמן ספרות מדעית. גם זה נבע מהחיסרון לגלות את הבורא, את הכוח שמנהל הכול.

והנה, אצל הרב"ש שמעתי על "ואהבת לרעך כמוך". ברוסיה העיקרון הזה היה מעוות לטובת האליטה, והיה לי מאוד לא נעים לשמוע את זה. כי מאחורי המילים על אהבה הסתתרו הרמאים והגנבים הגדולים שנהגו בדיוק להיפך וניצלו את כולם למטרתם. היה קשה מאוד להתרגל למחשבה על כך, שהעיקרון הזה הוא היסוד של חכמת הקבלה. מפני שהיא הרי צריכה לדבר על סודות הבריאה, פתאום החלה לדבר שוב על הישן?

עד שהתחלתי ללמוד את המערכת הפנימית: מסתבר, שהרצון לקבל השבור הפך לאגואיסטי, וכדי לחזור לעולם אין סוף, אנחנו צריכים לתקן את האגו שלנו. וזה אומר, להכניס ולקרב פנימה את מה שנראה רחוק, להפוך לאוהב את מה שנראה כשנוא. על אף הרצון הנוכחי שלנו, על אף הגאווה, התאוות, הכבוד – צריך לדרוך על עצמך, צריך יותר ויותר לדחות את האגו שלנו, להתקרב לאנשים שאותם אתה שונא. וכך אתה עולה במדרגות של הסולם הרוחני…

רק לאחר הבנת הדרך, הפסקתי להתחלחל מבפנים, כששמעתי מילים על אהבה. זה לקח שנתיים שלוש ולא היה פשוט בכלל, בהתחשב בסלידה החזקה שהרגשתי בהתחלה. אבל עזרה לי העובדה, שאני למדתי את המערכת ואת החוקים שלה. כך גם הרופא מסתכל על התוצאות של הבדיקות או על צילום הרנטגן. אז אני הבנתי, מהיכן נלקחו המילים האלה, הבנתי שאין למילים האלה שום קשר לדברים אנושיים או לקריאות טובות לחיות באחווה.

מדובר על המקור של כל העימותים שלנו, על מה שנמצא ביסודו של הטבע ושאנחנו, מחוסר ברירה, חייבים לממש. זה מה ששכנע אותי.

לכן אנחנו צריכים להסביר לכל החברים שלנו בישראל ובחו"ל, כדי שהם יבינו – שההפצה לכל אלה שרוצים ללמוד את חכמת הקבלה וההפצה היותר רחבה של הערבות לכל העולם – זה התיקון. ואם קודם מקובל היה יכול לתקן את עצמו לבד או עם מורה, היום זה בלתי אפשרי.

זה לא אני אומר את זה, אלא על זה כותב בעל הסולם, שאנחנו חייבים לעשות את זה. ולכן אתה לא תוכל להגיע לתיקון הפנימי אם לא תרכיב קבוצה. וכדי שקבוצה תתחיל לחיות ולהתקדם בכיוון הנכון, אתה חייב להיות קשור לכל העולם, ובכל הכוחות לפזר ולהפיץ את הידע לכל העולם על מהות הבעיות הנוכחיות ודרכי פתרונן. וחוץ מזה, בשלב הראשון צריך לעשות הפצה בישראל, מפני שעם ישראל צריך להפוך למקור של השיטה עבור כל העולם.

וכך נבנים המעגלים: סביבך הקבוצה, מסביב לקבוצה ישראל, ומסביב לישראל כל העולם. אם לא לוקחים בחשבון את כל המערכת הזאת, אתה לא תצליח, לא תזמין ולא תמשוך את המאור המחזיר למוטב. אתה חייב במידה מסוימת להקיף את הכול. זה נובע מ"שבירת הכלים" ומהתיקון ההכרחי בכל סולם המדרגות ומהתקופה ההכרחית שעליה כותב בעל הסולם. האנשים שאינם רוצים לממש זאת, פשוט לא רוצים לשמוע את מה שאומר המורה הרוחני שלנו.

מתוך שיעור על המאמר "מהותה של חכמת הקבלה", 01.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אור אחד, לבושים שונים
במקשה אחת עם כל האנושות
עבודה במעגלים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest