דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עקרונות יסוד מתוך הספר "שמעתי" – הקדמה

עקרונות יסוד מתוך הספר "שמעתי" – הקדמה

אנחנו חייבים לתת הגדרות מדויקות לכל מילה שאנחנו קוראים בחכמת הקבלה, מפני שחכמת הקבלה משתמשת בכמה שפות כדי להסביר לנו את הבריאה. בעולם שלנו, כדי להעביר התפעלות לאדם אחר, אנחנו ממציאים שיטות שונות: כתיבה, ציור, ניגון, ריקוד. אך באיזו צורה אנחנו יכולים להעביר זה לזה את ההתפעלות ממה שאנחנו מרגישים ברוחניות?

לשם כך, המקובלים המציאו לעצמם שפה, שנקראת "שפת הענפים", ובה הם מדברים לכאורה על מה שקורה בעולם שלנו, אך למעשה הם מתכוונים לשורשים העליונים. זאת אומרת, ישנם כוחות שמנהלים את העולם שלנו, ובעולם שלנו נמצאות התוצאות של הכוחות הללו. המקובלים קוראים לכוחות עצמם בשמות של התוצאות שלהם, ומכאן נובע כל הבלבול שיש לנו. כי את התוצאות האלה אנחנו רואים בעולם שלנו, אך את הכוחות אנחנו לא רואים. וכשהמקובלים משתמשים בשמות של התוצאות, מה שנקרא "הענפים", הם מתכוונים לשורשים, לכוחות.

חכמת הקבלה היא הפיזיקה של העולם העליון. היא מדברת על הכוח האחד שפועל בעולם שלנו, שבפעולות שלו כלפינו הוא מתחלק להרבה מאוד כוחות. והכוחות הללו מצטמצמים ומתרכזים סביבנו, ומגיעים אלינו בצורות שונות של התחברויות ביניהם, בהשפעות שונות.

בסופו של דבר זהו כוח אחד, אך הוא מתחלק לקור ולחום, ללחץ ולוואקום, לכוחות מגנטיים, אלקטרוסטאטיים, כימיים ורבים אחרים.

אם אנחנו לא מכירים את הכוחות הללו, וקוראים את מה שהמקובלים כותבים, אנחנו מתבלבלים מאוד. אנחנו חושבים שהקבלה מדברת על העולם שלנו, על גוף האדם, על רצונות האדם, על מה שקורה לנו כאן. וזאת הבעיה העיקרית, מאחר והמקובלים כתבו את הספרים שלהם לאנשים שהיו בהכרת שני העולמות. ולכן אם מקובל פותח ספר וקורא את מה שהם כותבים, אין לו שום בעיה. ודאי שהוא לא מסתכל על העולם שלנו, אלא מייד מזהה את אותה הרמה שעליה הם מדברים, שממנה הם מתארים את הכוחות שמנהלים את העולם.

אבל היום אנחנו נמצאים במצב שבו כל העולם נדחף לגלות את רשת הכוחות האלה. והעולם הזה, שאינו נמצא בהכרה הרוחנית, מתבלבל.

לכן החלטתי לעשות סקירה קצרה של מאמרים מתוך ספרו של בעל הסולם "שמעתי", ולהוציא מכל מאמר כמה עקרונות יסוד בחכמת הקבלה. אם נשתדל כל הזמן להיצמד לעקרונות הללו, הם ייתנו לנו את הגישה הנכונה לחיים ולהשגה הרוחנית, ולא יאפשרו לנו להתבלבל.

מתוך שיעור מס' 6 בכנס הקבלה בטורונטו, 18.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
פיזיקה וליריקה
ʺשפת הענפיםʺ שמחברת בין העולמות
הראייה הפנימית ועולם הכוחות

One comment

  1. שלום רב לייטמן.
    כשהתחלת בסקירה בכנס הרגשתי שזו עזרה רבה כדי להיות יותר ממוקדת יחד עם כל הקוראות והקוראים ברצון משותף. תודה על כך.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest