דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 27.09.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 27.09.2011

ראש השנה הרוחני הוא יום מאוד מיוחד, שבו אנחנו נולדים כבני אדם, כלומר בנים של אותה המדרגה שנקראת "אדם". המדרגה הזאת מתחילה מצמצום, מסירות נפש – האור הקטן ביותר שאנחנו משיגים בחיינו, שעליו אנו צריכים לוותר ובמקומו לרצות להגיע לדבקות: אני מוותר על המילוי הזה רק כדי להיות בהשפעה.

מעשה הלידה הוא המעשה הקשה ביותר – גם ברוחניות וגם בגשמיות. ולכן הלידה הרוחנית שלנו היא מאד לא פשוטה. כי ככל שהיצור משובח יותר, יותר קשה לו להמשיך את עצמו, את הדור שלו. וברוחניות זוהי לידה ברמה אחרת לגמרי – זוהי לידת הרגש, השכל, המודעות, התפיסה, ההרגשה, הגילוי, שלא היו בך קודם, ופתאום הם נולדים, נפתחים, מתפרצים מבפנים בצורה שלא ציפית לזה קודם לכן. זה ממש נס – נס יציאת מצרים.

מסירות נפש לבורא – זה כשתכונת ההשפעה גדולה עבורי יותר מהכול. אני צמא לזה. אני מוכן לוותר על כל מה שיש לי בחיי ושהיא תמלא אותי. ולא כדי שיהיה לי טוב, אלא כי היא החשובה לי ביותר – ללא שום תוצאה חוזרת או רווח צדדי. זה נקרא מסירות נפש לבורא, תכונת ההשפעה המלאה.

עבודת ה' – העבודה להידמות, להידבק בבורא, באמצעות ארגון הסביבה – המורה, הספרים והקבוצה שתשפיע על האדם.

מ"ן – תן לי כוח השפעה, רק אותו אני רוצה. רק להיות מחובר עם האחרים ולגלות אותך.

ללא הפסד ונפילה, אתה לא בעל ניסיון, כי אתה לא יודע מה יכול לגרום לך ליפול.

השפעת הסביבה על האדם צריכה להביא לו את המאור המחזיר למוטב. זאת השפעה מסביבה שמיוצבת על ידי מקובלים, ואז הסביבה הזאת מביאה לכל אחד ואחד את כוח ההשפעה, האור, התיקון, עד שההשפעה הופכת להיות עבורו אמצעי הכרחי כדי לפרנס את הנשמה, והוא מבין שההשפעה עצמה היא הרווח. ואז הוא יפעל היכן שהוא יוכל לבצע את פעולת ההשפעה הטובה ביותר.

תהליך התיקון מלמטה למעלה: אנחנו נשמות שנמצאות למטה, ומעלים את עצמנו למלכות. עם מלכות אנחנו עולים לזעיר אנפין וממנו עולם לבינה, ומקבלים מבינה בחזרה את הכוחות – לזעיר אנפין גדלות ולמלכות קטנות, ומשם הוא עובר גם לנשמות שעלו אליה, ומחבר אותן סוף סוף יחד, והן נעשות כאגודה אחת, ובחיבור ביניהן הן מגלות את אור הבינה, שזה נקרא גילוי האלוקים.

העולם בנוי בצורה כזאת שלכולם יהיו גלגלתא ועיניים בלבד, וכל אחד ימלא את הגלגלתות ועיניים של כל האחרים על ידי האח"פ שלו. כלי הקבלה קיימים מלכתחילה רק כדי למלא את כלי ההשפעה של הזולת.

הכנה לשיעור

בזמן לימוד הזוהר אנחנו צריכים לקוות שהוא ייתן לנו הארה, ולא משנה התוצאה – העיקר שנתקדם עוד צעד קדימה.

כל שינוי שמגיע על ידי ספר קבלה הוא שינוי מבורך. גם הרגשה רעה וגם הרגשה טובה – הכול מבורך. העיקר שיהיו שינויים וכמה שיותר.

האומה

מי שלא מממש את עצמו עד כמה שניתן לו בהפצה לטובת העולם, מזיק לעצמו ולכולם.

בהשפעה לעולם אנחנו בונים את הסביבה – הן עבור העולם והן עבור עצמנו. זה ה"אינקובטור" שיעביר אותנו להשפעה.

כעיקרון, החברה האנושית לא צריכה לדאוג באיזו רמה היא חיה, כי אם כולם דואגים לכך שכולם יהיו בערבות הדדית, רמת החיים החומרית תסתדר מאליה. העיקר שמגמת האדם היא להיות עם כולם במערכת האחידה.

החינוך בונה בך יחס נכון, איך להשתמש בכל התכונות שלך לטובת האחרים. כי אם יש לך כוונה לעשות רק טוב לשני, אין סיבה שתגביל את עצמך ולא תשתמש בכל התכונות שלך – הטובות והכביכול רעות – באופן חופשי.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 27.09.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest