דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 22.09.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 22.09.2011

כל ההצלה שלנו היא רק בלתקן את עצמנו ולא בלבקש – כי אין ממי לבקש. רק אם נבקש השפעה, כדי להיות משפיעים ולא כדי להרגיש טוב – נקבל.

הבעיה שלנו היא שאנחנו צועקים לפני שכואב לנו או כשכואב לנו ברצון לקבל – אך עליו יש צמצום, אטימות, ובו הבורא לא מתחשב. כל תוכנית הבריאה מיועדת לתיקון הרצון לקבל, שיהיה על מנת להשפיע. לכן אם אנחנו צועקים לא על מנת להשפיע, אלא על מנת שיהיה טוב לרצון לקבל, נקבל את ההיפך: דברים יותר גרועים, השפעה יותר שלילית – כדי שממנה נתעורר לתיקון. זאת הבעיה של כל האנושות, שאינה מבינה את השגחת הבורא ואת התוכנית שלו.

בעולם שלנו צריך להשקיע מאמץ בכל רגע ורגע, אחרת הדבר לא מתקיים. אין הבנה בעולם שלנו איך יכול להיות כוח שקיים תמיד, בצורה אינסופית, בתכונות ללא הגבלה. זאת מפני שהתכונות הללו מתגלות רק בהשפעה. במצב ההשפעה האור לא ממלא את הכלים או עובר דרכם, אלא הכלים נעשים דומים לאור בהדרגה, וכל כלי מאיר מתוכו את תכונת ההשפעה בדרגתו. לכן בכלים שנמצאים בתכונת ההשפעה אין העדר.

כל העבודה שלנו היא רק כלפי הסביבה, ואין לתאר אותה במקום אחר מלבד ביחס שלי לאחרים.

התפילה יכולה להיות רק לאיחוד כולם – כנסת ישראל. שהמצב הזה יתקיים בי.

אח"פ לא יכול להיוולד, אלא לצורך הולדת הגלגלתות ועיניים שתחתיו. אני אף פעם לא יכול לבקש – אפילו בהשתלשלות ממעלה למטה – כוח תיקון רק על עצמי. אני תמיד מבקש עליי ועל מישהו שנמצא תחתיי. ואז אנחנו מקבלים. באח"פ שלי יש לי את האח"פים של כל המציאות, של כל הגלגלתות ועיניים, מלבד של הגלגלתא ועיניים שלי. ואני יכול להשלים את התיקון רק בתנאי שאני מוליד את הגלגלתות ועיניים הללו, ומתקן וממלא אותם.

הכנה לשיעור

אם רוצים להשיג כל אות ומצב שמתואר בכתבים המתארים את המתרחש בעולם הרוחני, זה נקרא מתן יגיעה בלימוד התורה, שכתוצאה ממנה מאיר על האדם יותר ויותר המאור המחזיר למוטב.

האומה

חכמת הקבלה לא מספקת לאדם שיטה אגואיסטית להצלחה בכלים הנוכחיים שלו. אלא כתוצאה מלימודה, נדע איך לבקש שינוי בנו, וממנו נבין מה לעשות בעולם.

בניגוד לעבר, שבו היינו תמיד משנים את העולם כלפינו, ככל שנלך לקראת הערבות, נגלה שאנחנו חייבים את התיקון שלנו. מהיום והלאה אל לנו לעסוק יותר בתיקון הטבע והעולם, אלא בתיקון עצמנו.

אנחנו לא צריכים למדוד את הצלחת ההפצה שלנו לפי התגובה של הכלל. בתוך ההפצה שלנו כלפי העולם, אנחנו מביאים להם, בידיעתם או ללא ידיעתם, את המאור המחזיר למוטב.

עד היום היינו מבצעים את פקודות הטבע, ולכן לא היינו חופשיים בדבר. הרגשנו חופשיים כי לא הרגשנו נבדלים מהטבע, ולכן לא הייתה לנו כל התנגדות לפקודות הטבע שניווט אותנו לפי רצונו באמצעות האגו שלנו. אך בזמננו מתגלה כוח נוסף, אנטי-אגואיסטי, וכתוצאה מכך אנחנו חשים בלבול, תסכול – איננו יודעים כיצד לפעול בשני כוחות הפוכים זה מזה ולכן אנחנו נמצאים במשבר כללי.

לפני הכול עלינו ללמוד. כי כל דבר שאתה עושה, אתה עושה כמו במערכת הקודמת, ובכך אתה גורם נזק – גם פרטי וגם כללי. לכן קודם עלינו ללמוד מה "נפל" עלינו, מהי אותה מערכת הקשרים הגלובלית החדשה שמתגלה היום בכל העולם, איך נוכל להסתדר בה, וכן הלאה. ורק לאחר מכן נוכל לפעול בה בצורה הנכונה.

בחברה האנושית כיום לא פועלים אותם החוקים שלמדנו עליהם בעבר. זוהי חוקיות חדשה – גלובלית ואינטגרלית. ממש מתגלה בפועל שאנחנו נעשים תלויים זה בזה, ואנחנו לא יודעים מה לעשות עם התלות הזאת. הפוליטיקאים ואנשי הכלכלה עדיין משחקים לפי החוקים הקודמים, וחושבים להצליח לפיהם. אך הם לא יכולים להצליח – לא בכסף ואפילו לא בכוח. זאת כי הם לא יודעים מהי אותה החוקיות החדשה הזאת שמתגלה בתוך החברה.

בעולם הגלובלי שבו אנו חיים כיום, אם אתה פועל במקביל, גם לחיבור החברה וגם לפיתרון בעיות נקודתיות – תצליח. אך אם אתה פועל לפיתרון בעיות נקודתיות בלבד – תיכשל.

אל לנו לצפות מכלי התקשורת שישתנו; כל התיקון צריך לבוא מאיתנו בלבד, דרך כל האמצעים שעומדים לרשותנו, והם צריכים להסכים לקבל את זה מאיתנו בלבד.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 22.09.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest