דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 15.01.2012

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 15.01.2012

* להיות ממשיך דרכו של בעל הסולם זה להשתדל להתעמק בכתבים שלו, ולמצוא בהם כל הזמן חידוש וכיוון לדרך, אפילו אם משהו מתהפך לגמרי מהיום לאתמול. להשתמש בהוראותיו גם בצורה גשמית וגם בקבוצה – באמצעות כתבי הרב"ש, ולהשתדל שזה יהיה אורח החיים שלי והכיוון שלי בחיים.

* אני לא צריך להתבייש ברצונות שלי – הם מהבורא. אני רק צריך להתבייש שאני לא מסוגל להפעיל את הרצונות שלי בצורה נכונה, שאני לא מבצע את מה שאפשר, על הרשלנות, אבל לא על הטבע שלי. במה שבא מהטבע אין טוב או רע – לא יגונה ולא ישובח. הבושה באה רק על חוסר היגיעה במקום שאתה צריך לתת, ובו היית יכול להשלים את עצמך ולא עשית.

* אהבה היא דאגה לכל שאר הכלים על פניי; אם אני מרגיש שהם כמוני זה חסדים, ואם אני מרגיש שהם הפוכים ממני ואני עובד איתם על פני האגו בקו אמצעי, זו אהבה.

* רק אחרי קניית תכונת הבינה אנחנו מסוגלים איכשהו להבין על מה מדובר. לפני אור החסדים האדם לא יכול לדבר על אהבה בכלל – אין לו את זה, כי הוא לא חושב מתוך הכלים של הזולת אלא מתוך הכלים של עצמו. אהבה זה כשנפתח לי רצון זר כרצון שלי, שאת מה שהוא רוצה אני רוצה, ואני רוצה את זה יותר ממה שזה היה אם זה היה רק לי, שהמרחק בינינו מכפיל לי את הרגשת הצער ברצון למלא אותו. שככל שהוא היה רחוק ממני, עכשיו הריחוק הזה נעשה המגבר ביחס שלי אליו. לפני שזה מובן לאדם בצורה טבעית, שכך הוא חושב ומקבל את הכלים הללו, שזאת למעשה ההצלה, הנס – לא ניתן לדבר על אהבה.

* כוח ההתפתחות הרוחני שייך לרצון האדם ולא לגשמיות – לא לספר, לאבן או לכל חפץ אחר – אלא עד כמה הם פועלים עליך כדי לעורר את ליבך להשפעה. אל לנו לייחס לכל עצם, יצור או משהו חומרי כוח רוחני, או לשייך לביצוע פעולה כזו או אחרת כוח רוחני. אלא רק לכוונת האדם, שעושה את זה בשיתוף עם המאור המחזיר למוטב.

הכנה לשיעור

* אנחנו צריכים להאמין שבקריאה בספר הזוהר אנחנו יכולים לגלות כוח, ושהכוח הזה שאנחנו עומדים להשיג יכול לשנות אותנו לרע או לטוב. לכן עלינו לשים לב לזה שאנחנו מקבלים את האור שאנחנו מעוררים בצורה טובה. לכן בזמן הקריאה עלינו לברר מה הכי חשוב, ושהכוונות שלנו יהיו יחד עם המאור.

* מתחילת העסק שלי ועד הסוף, מהרגע שבו אני שומע שיש עניין להתקדם לרוחניות, לאלוקות, העסק שלי צריך להיות רק כלפי האור שיכול לעשות בי שינויים.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 15.01.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest