דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי 09.09.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי 09.09.2011

האמת מתבררת רק מתוך עבודה קשה.

כל העבודה הרוחנית היא להעדיף את האמת על פני השקר, המר והמתוק. בקביעת האמת, האדם מתחיל להכיר שלמות ונצחיות שלא הכיר קודם – אך זה בתנאי שהוא יודע לבחור את האמת למעלה מכל שאר ההבחנות והחשבונות, ללא שום עדיפות. ורק לאחר מכן הוא מגלה באמת את הייחודיות שלו.

כשהרצון לקבל עולה למעלה מנקודת הבריאה שלו, הוא נכלל במחשבת העליון, היכן שהוא עוד לא היה קיים במציאות אלא במחשבה. הוא נבלע בעליון עד כדי כך שהוא נכנס לנצחיות. כל המדרגות שאנחנו עוברים בחזרה כדי להגיע לשורש נשארות בנו. וכשאנחנו עולים בהן, אנחנו אוספים אותן יחד ונכללים איתן. ולכן כל התהליך הזה, כל ההיסטוריה הזאת שלנו, כבר הופכת להיות לפנימיות, למציאות שלנו. ולכן אנחנו חווים בדרך את כל מה שכתוב בספרי הקבלה, נכללים עם זה ועם כל יתר נשמות המקובלים שכבר גילו את התהליך הזה ואת מציאות החזרה לאין סוף – ומרגישים אותם כגוף אחד.

חוץ מרצון אין כלום; מקום הרוחניות הוא רצון שנמצא בהשתוות הצורה עם המאציל. מקום הגשמיות הוא רצון שנמצא בחוסר השתוות הצורה עם המאציל.

אם האדם רוצה להגיע לבורא, יש לפניו את כל האמצעים לעשות זאת: סביבה, ספרים ומורה, ובאמצעותם הוא יכול לברר עד כמה הוא באמת רוצה להגיע לבורא: בבחירה החופשית שלו בכל רגע ורגע, עד כמה שהוא משייך להם חשיבות לעומת עצמו – יש לו אפשרות לשקול: האם הם יותר חשובים ממני או אני יותר חשוב מהם. מה שאין כן, אם הבורא היה מתגלה, הייתי מתבטל, הייתי כעבד, כמכונה, ולא הייתי משיג את עצמי, את המציאות שלי, שבה אני עומד בכל הגובה, בדומה לבורא.

אם אתה נותן, במידה שאתה רוצה לעשות את זה, מתגלה בך פתאום מקור אינסופי של מילוי. כאילו יש בך כוח אינסופי, שכל אינסופי, רגש אינסופי – ואתה ממלא את כולם. זה נקרא שקיבלת את הדמות של הבורא, הדמות של המאציל, של משהו נצחי, משהו לא ידוע. וכשאתה פועל כך באחרים, אתה מתחיל להכיר אותו.

במידה שאני יכול לספק לעולם מילוי אני מרגיש את הסבל, החיסרון שלו. ואז אני מספק להם מילוי לחסרונות. כתוצאה מזה, ישנה הכנה מצידי, שבזכותה הם יכולים להתקדם למימוש הרוחני ביתר קלות. ואני קיבלתי כלים מהם ואור מהבורא, וכך אני נעשה יותר ויותר מלא, עד אין סוף.

מה שחשוב הוא העבודה בשטח. אם אתה מתקשר למישהו, רוצה להשפיע למישהו – כל האורות עוברים דרכך.

"נשמה" היא רצון לקבל שקיבל כוונה על מנת להשפיע. שיכול להתקשר לזולת לטובת הזולת.

אהבה – פירושה לשרת את השני במה שהוא רוצה.

אם אתה נמצא בהשפעה, אפילו כשתתרוקן מהמילוי, תרגיש שאתה נמצא במגמת המילוי.

הכנה לשיעור

ספר הזוהר הוא ספר מיוחד שמתאר לנו את המצב המיוחד, שבו אדם שהיה נמצא במצב מסוים של קבלה מלמעלה, מספק הכוח הרוחני, ואיך שהוא מעביר את זה לאחרים; איך הוא מרגיש, איך הוא מגלה את המציאות המיוחדת, החדשה הזאת. ודאי שאנחנו לא מבינים את המצבים האלה ולא נמצאים בהם, אבל כשאנחנו רוצים להיות בהם, אנחנו מתקרבים לזה. הסיפור עצמו כבר פועל עלינו ומקרב אותנו.

האומה

הכלכלה היא העתקה מהאגו שלנו; אנו קשורים זה לזה בצורות היחסים בינינו, וכשאנחנו רוצים למדוד אותן, אנחנו נעזרים במדע הכלכלה. בצורה הזאת אנחנו מודדים את היחסים בינינו: כמה אני לך וכמה אתה לי.

הכלכלה ביסודה היא שיטה למדידת היחסים בינינו: איך אנחנו מתפרנסים זה מזה ומפרנסים זה את זה. איך אנחנו ממלאים זה את זה, איך כל אחד מתקשר לאחרים כדי למלא את עצמו על ידם. זוהי רשת הקשר בינינו, ולכן כשהרשת הזאת מתפתחת, מתגלה בה קלקול גדול ואנחנו נאלצים לעשות בה תיקון.

יש בינינו קשר, והיום אנחנו מתחילים לגלות שהקשר הזה הוא לא טוב, שבור. וזאת צורה שהורגת אותנו, ממיתה אותנו. לכן כל העבודה שלנו היא רק בינינו. וכשם שכתוצאה מהקשר האגואיסטי בינינו אנחנו מגלים את העולם הישן, השבור – כך בקשר ההדדי בינינו נגלה את העולם החדש, המתוקן.

התיקון היחיד הוא רק להיות מאוחדים ולהיות אור לגויים. העולם היום נמצא בחוסר אונים, כל המוחות הגדולים אינם יודעים מה לעשות. תעשה את זה ותראה עד כמה תקבל מכולם רק כבוד. ככה זה. לכן אנחנו צריכים באמת להפיץ יותר, ובעצמנו להראות יותר את הצורה הנכונה. אנחנו נכנסים ממש לתקופה של קבלה מעשית, כי תיקון האדם הוא כל האדם.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 09.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הנצחיות – מעל לנקודת הלידה
כוחו של ספר הזוהר
כלכלה לפי נוסחת האיזון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest