דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 06.10.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 06.10.2011

כתוצאה מכך שהאדם "מקשיב" לתנועות הבורא – שזה מה שקורה בתוכו ומחוץ לו, ומקבל שהכול בא מלמעלה, מהבורא, הוא מתחיל להיות רגיש למה שיש בו ובסביבתו ומתחיל לגלות מה הבורא רוצה לספר לו, לגלות לו. וכך הוא מתחיל לפענח את תוכנית הבורא.

כל התקדמות האדם תלויה במתח שהוא מקבל מהחברה; הוא מרגיש ממש בצורה פיזית את הרטט שנובע מהסביבה, שעסוקה כל כולה בהתקדמות לעבר השגת הרוחניות. ואם החברה היא אדישה ולא מקבלת על עצמה את תנאי הערבות, האדם לא בטוח שלא יחסר לו כלום ושתמיד הוא יכול לעסוק ברוחניות, וכתוצאה מזה הוא עוסק בדברים צדדים, וההתקדמות שלו מאוד איטית.

כל אדם שנחסר מהסביבה זה איבוד הכוחות שלך. צריכים לדאוג שכל אחד יתחזק ויהיה בהתעוררות והתרוממות, וזה נקרא ערבות הדדית. אם אדם הולך מהחברה, סימן שכלל אין בה ערבות וזה סימן מדאיג.

אם אני דורש ערבות בין החברים, אז אני מעורר את מלכות לדרוש כוח מזעיר אנפין, שבא ומעביר לנשמות את האור שמחבר אותן יחד. ואז מלכות הופכת לכלי, לשכינה, שבתוכה נמצאות הנשמות שמרכיבות אותה, בני היכלא, שמקבלות כוח חיבור ומילוי.

הכנה לשיעור

אנחנו צריכים לגלות בקשר בינינו את כל האופנים שעליהם מספר הזוהר. כי הזוהר לא מדבר על דבר מלבד על הקשר בין הנשמות.

מערכת הקשרים בינינו היא כבר דבר נתון ומוגמר, ולכן אנחנו לא יכולים לשנות בה כלום, אלא רק לחיות אותה. וזה מה שעלינו להשתדל להגיע אליו בזמן קריאת הזוהר.

ערבות – מערכת הקשר בין הנשמות, התחייבות הדדית. בלי זה לא יהיה לאדם כוח לגלות את תכונת ההשפעה.

השלום בעולם

עד היום חשבנו שאנחנו נמצאים למעלה מהטבע. היום אנחנו מגלים שאנחנו בתוך הטבע, חלק ממנו, והוא מחייב אותנו, ביחד עם כל שאר חלקי הטבע, להיות כאחד.

אם אנחנו לא יודעים מהו שורש הנשמה, הכוחות הפנימיים וכל היוצרות וההזדמנויות של כל אחד ואחד, אנחנו לא יכולים לשקול את האנשים לפי מידת האמת.

עלינו להגיע למצב שבו כל אדם בחברה יקבל את ההכרחי לקיומו הגופני, ויותר מזה הוא לא ירצה, כי זה יבוא על חשבון המילוי הרוחני שלו. ולכן עד שלא יהיה חינוך נכון, לא תהיה חלוקה צודקת.

כתוצאה מחרמות לא ניתן להשיג הרבה יותר מחיסכון של כמה שקלים בחודש, אך מזה לא נגיע לאושר פנימי או לחלוקה צודקת.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 06.10.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest