דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 01.11.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 01.11.2011

* אם הסביבה לא נותנת כוונה נכונה ומחשבות נכונות – לא יעזור לך כלום.

* במידה שהאדם דואג לסביבה, הסביבה דואגת לו. לכן כל מה שצריך לעשות זה רק עבודה בינינו.

* אנו צריכים להשתוקק לשלמות; האדם מתפתח תמיד מכך שהוא הולך בקו ימין, והסימן לזה הוא שמחה

* אנחנו לא יכולים לעשות אף פעולה חוץ מלהשתוקק. למרות הדחייה, למרות השבירה, להשתוקק בכל זאת לאותו החיבור על ידי חיזוק הדדי שנקרא "ערבות", ואז מגיע לנו מבפנים האור המחזיר למוטב שמחבר בינינו. ועל ידי זה מגיעים לגילוי הכלי שדומה לאור, ומתגלים הכלי והאור יחד, וכך מגיעים לדבקות.

* אנו צריכים לגדל בינינו כזאת הרגשה, לפתח ולטפח כזה יחס למשהו שנקרא "בורא", כמו למישהו מאוד יקר שאני מאוד רוצה לעשות לו טוב. שאני ארגיש תענוג מזה שאני עושה לו טוב, שאני ארגיש חום כזה. ואת זה החברה כן יכולה להביא לאדם.

* אין לנו אפשרות אחרת להגיע לקרבת ה', אלא אם אנחנו מתקרבים לחברים, בונים את הקבוצה, ובונים את היחסים בינינו בצורה כזאת שנקראת "הבורא". המושג "בורא" הוא הכלי הכללי שלנו עם האור הכללי שממלא את אותו הכלי.

* הצלחת הכנס הקרוב תלויה בהכנה – איך אני אהיה שם ומה אני צריך, ואיך אני מתפטר מכל מיני צרות ובעיות בבית, בעבודה ובמשפחה, איך עכשיו אני דואג שלא יחסר להם דבר, רק שלא יפריעו לי, וכן הלאה. אני רוצה להתנתק מכל העולם, להיות נקי מהם. ההכנה לכנס קודם כל חייבת להיות כזאת, ואחר כך גם ההכנה הפנימית שלי, שאני קורא ולומד.

הכנה לשיעור

* הזוהר מתאר לנו את סוגי הקשר בינינו במגוון אופנים; איך אנחנו נמצאים במערכת הכללית, אילו צורות השפעה אנו מייצרים כלפי הבורא, ומה אנו מגלים בינינו מתוך זה.

* רוחניות, על מנת להשפיע, השפעה – זה כשאני יכול לעשות פעולה בלי חשבון לעצמי בכלל. היכולת הזאת מגיעה לנו רק על ידי האור, שמשפיע עלינו אפילו כתוצאה מפעולות לכיוון המטרה שאנו עושים באגו שלנו – בתנאי שהן מסודרות לפי עצות המקובלים: אנחנו יושבים ולומדים יחד, מתארים לפנינו את המצב המתוקן ורוצים להיות בו, ומתוך זה אנחנו מעוררים על עצמנו את האורות המקיפים.

* כשהיחסים בינינו מתחילים לעלות מהעולם שלנו לעולם הרוחני, הם מקבלים את השמות הכתובים בזוהר. הם מתארים את הדחייה, המשיכה, החיבור או ההתרחקות בינינו, וביניהם הבחירה החופשית, העבודה שלנו. עד שכוחות השבירה יגלו בינינו קשר גדול פי תר"ך פעמים ממה שהיה לפני השבירה.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 01.11.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest