עצמאות ודמיון

שאלה: מה זה "נסירת הנוקבא" מזעיר אנפין ? למה יש לו שתי נוקבאות?

תשובתי: הנסירה מתחילה מזה שבנוקבא מתגלים רצונות נוספים, והיא מבינה מה חסר לה כדי להשׂיג את מדרגת הבורא. אני הייתי בתוך הבינה יחד עם ז"א, והוא השלים לי את כל מה שהיה נחוץ לי לשם כך. אך החלטתי שאני רוצה להיות עצמאית כמוהו, ולהידבק באופן שלם לבינה. אז אני מגלה ומרגיש שאינני מסוגל לכך. זה נקרא גילוי הדינים. אם כעת אני מקבל על עצמי את הדינים האלה ומתקן אותם, אז אני הופך להיות כמו הבינה.

בדיוק את זה עלינו לבצע: המלכות עולה לבינה, והבינה יורדת למלכות, ושתיהן יחד עובדות על התיקון. המלכות יכולה להעלות לבינה את כל בקשותיה, והבינה מוסרת למלכות את כוחותיה, כדי שהמלכות תקבל את כל תכונות ההשפעה הנחוצות. כעת מובן לנו מדוע לז"א צריכות להיות שתי נוקבאות, הרי הבינה גם כן מחולקת לשני חלקים. הכול נובע מהבינה, היא קובעת את כל מה שיתרחש עם המלכות.

הבינה היא כוח ההשפעה המתגלה למעלה, הבורא רוצה לתת הכול, זה נקרא "אור חכמה". אך הוא רוצה שהנברא יהיה מושלם, כשמקבל את האור הזה, הוא יופיע כישות עצמאית, כמו אורח מול בעל הבית ולא כמו בהמה המנוהלת על ידי הטבע. זהו רצון הבינה, ולכן קיימים בה שני חלקים: עליון ותחתון, ג"ר ו-ז"ת.  ג"ר זו הבינה עצמה, ז"ת זה הרצון שלה להשפיע לאחרים.

בדיוק מאותם החלקים צריכה להיות מורכבת המלכות. חייב להיות בה חלק עצמי שלה, המתוקן, שאין בו שום חיסרון, עצמאי לחלוטין ושאינו נצרך לבעל הבית, שאינו רוצה לקבל שום דבר מהמטעמים שלו, מושלם לחלוטין. וחוץ מזה, היא צריכה לרצות להשפיע הכול לבעל הבית בתשובה וליהָנות לו, ללא שום קשר עם עצמה.

לכן בנוקבא קיימים שני חלקים: אחד הקובע את עצמאותה, והשני קובע את ההידמות שלה לבורא. אלה הן שתי הנוקבאות של ז"א: לאה ורחל ביחס לשני חלקי ז"א: ישראל ויעקב.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 04.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מערכת הבריאה
בעלותי במדרגות הבינה
שמח כשהרשעים מתגלים

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/7vsV5

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest