דף הבית / קבלה לעם / שיעור הקבלה היומי / עצמאות בחיבור עם הבורא

עצמאות בחיבור עם הבורא

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", סעיף ה':

"אלא הוא הדבר, אשר אמרנו, שצריכים אנו להסתכל, על סוף המעשה. ואז נוכל להבין הכל. ומשל בפי העולם : "אל תראה דבר לשוטה, באמצע מלאכתו"."

נניח, שאנחנו נמצאים במדרגה מספר 1 וצריכים לעלות למדרגה מספר 2. צריכים לעלות לשם בשׂכל וברגש, על בסיס של השתתפות הכרתית ובבגרות. לכן אנחנו צריכים לרכוש כל מיני אבחנות בכל הנוגע לידיעה, הבנה, זריזות בידיים, באומנות, ואז אנחנו נעלה מדרגת הנברא לדרגת הבורא.

למען האמת, הבורא ברא אותנו מלכתחילה במדרגה העליונה, אבל חסרה לנו עצמאות, חסרים לנו רגש והבנה, חסר לנו להיות נבדלים, להיות מיוחדים. אנחנו צריכים להיות מנותקים מהבורא ויחד עם זה מחוברים אליו.

לכן, כדי לאפשר לנו את זה, הוא נתן לנו הרגשה של איזה קיום במדרגה הנמוכה, שממנה אנחנו בעצמנו צריכים לדרוש עלייה, לדרוש עוד ועוד להיות כמוהו. בזה אנחנו משיגים את כל הפער (∆) , את כל השוני שיש בין הבורא לנברא.

עצמאות בחיבור עם הבורא

זה מה שהכי חשוב לנו. הבעיה היא לא בדרגת הבורא ובדרגת הנברא בפני עצמן. כי בעצם הכול נברא בשלמות. אבל כדי שאנחנו נוכל לרכוש את האבחנות בתוך השלמות ולהבחין בה, הבורא חייב להעביר אותנו דרך כל אותם המצבים ההפוכים משלמות. מפני שרק מתוך ההופכיות אנחנו משיגים את השׂכל, את הרגש, את המעמד של המצב העצמאי שלנו.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 03.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להסתכל בסוף המעשה
להגיע להיות "סמרטוט"
ה"לגו" הרב-מימדי של הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest