דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עצות של האגו: תעשה בדיוק להיפך

עצות של האגו: תעשה בדיוק להיפך

שאלה: איך אפשר להמשיך להתקדם תחת המכות, שנותנות לנו תחושה של ייאוש? מה אנחנו יכולים לעשות אם מרגישים שהבורא לא עוזר לנו?

תשובתי: המכות שנותנות תחושה של ייאוש, אלה הן מכות טובות. כי הן בכל זאת משאירות לך מקום, מצב, שבו אתה יכול להתגבר עליהן, יכול להוסיף יגיעה ויכול להתהפך.

מצד שני, מכות יותר חזקות לא יתנו לך, לא רגש ולא שׂכל, לא ישאירו לך מקום פנוי שבו אתה תוכל לחשוב על המתרחש. אתה רק תצטרך לברוח מהן, רווי אימה, מבלי שתהיה לך אפשרות להתעלות מעליהן, לברר את המצב ולקבל החלטות.

לכן יוצא, שרק צריך לנצל בצורה נכונה את המכות שמביאות אותך לייאוש. אחרת יבואו כאלה ייסורים חזקים שתחת עולם אתה כבר לא תוכל "לשבת ולהתייאש".

אז מה לעשות? הפתרון הוא פשוט: רצוי כמה שיותר מהר להיכנס לסביבה נכונה. רק היא יכולה לעזור, לבד אתה אף פעם לא תסתדר. כי בדרך כלל, לאחר שחווית מכה אתה משתוקק לבידוד, לבדידות, לא טוב לך ואתה לא רוצה לראות אף אחד: "תעזבו אותי במנוחה!". לכן, במקום זה, צריך מייד להיכנס לסביבה, לבוא אל החברים. זה פשוט הכרחי. אתה לא רוצה, זה לא חשוב. התיקון מתחיל מזה שאתה באופן "מכאני" נכנס לתוך החברה.

למעשה, כל התיקונים ממומשים רק בינך לבין החברים. ולכן בשום אופן לא להתבודד, לא להסתגר בתוך עצמך, לא להיכנע ללחץ ולהפנות עורף לכולם. דווקא עכשיו, כאשר אתה לא רוצה לראות אף אחד, התיקון שלך זה להיות בין החברים.

דווקא במצבים כאלה אסור להיות לבד. כל פעם שהמכות מגיעות, תעשה הפוך ממה שהיצר הרע, האגו שלך, אומר לך.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר" של בעל הסולם, 07.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לא למסור את כס המלכות לאגו
בתוך מיץ של האגו התוסס
"י"ג שנים" בתוך הקליפות הטמאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest