דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עצות איך לקום ברגל נכונה

עצות איך לקום ברגל נכונה

שאלה: מה לעשות, אם בזמן השיעור יש לי מחשבות זרות וצער, שמסיחים את דעתי מהשיעור?

תשובתי: אדם עובר הרבה מאוד מצבים שונים. לפעמים הוא יושב בשיעור ומנותק לחלוטין ממנו, ולפעמים הוא בכלל ישן. לי זה היה קורה לעיתים רחוקות, אבל אם הייתי פתאום נרדם, אז הרב"ש היה דופק לי ברגל מתחת לשולחן או שמושך אותי בשרוול בלי שישימו לב. אמנם זה לא היה כל כך מעייפות, אלא זה היה ממצב רוח. לפעמים אפשר לישון שעתיים ולהרגיש את עצמך ער לגמרי, ולפעמים לאחר שינה של 7- 8 שעות אתה "מת" לישון. זה לא תלוי במצב הפיזי.

מה לעשות אם נרדמים? – צריך לעשות מאמצים ולהילחם בזה בכל הכוח שלך, עד כמה שאפשר, אבל יחד עם זה, להסכים שישנם מצבים שמסודרים לנו מהשמיים, שבהם אנחנו לא מסוגלים לעשות כלום. אז אני בא לשיעור ונרדם. אני אף פעם לא צחקתי ולא צעקתי על מישהו שישן בשיעור. כלומר, הפעם הוא לא מסוגל אחרת, אבל הוא בכל זאת נמצא.

ואם בזמן השיעור עוברות מחשבות זרות, אז זה תלוי בהכנה. חשוב מאוד "באיזו רגל אתה קם" מהמיטה: ב"רגל ימין" או ב"רגל שמאל", או בכלל "על ארבע", כלומר על מה הייתה המחשבה הראשונה שלך. והיא תלויה בכך, עם איזו מחשבה אתה הולך לישון, מה קראת לפני השינה. אתה יכול לראות בערב כדורגל, אבל חמש דקות לפני שאתה הולך לישון, אתה חייב לקרוא משהו שקצת ינענע אותך מבפנים וידחוף לכיוון הנכון. ועם המחשבה הזאת אתה צריך להירדם. זה כמו תפילת "קריאת "שמע" על המיטה".

אז אתה תתעורר ותקום עם מחשבות טובות ואיתן אתה תגיע לשיעור. ואפילו שלאחר מכן אתה תירדם בשיעור, תהיה לך הכנה טובה. ואם אתה תשמע את השיעור, אז יבואו אליך מחשבות וכוונות יותר טובות. ואם אפילו פתאום יבואו מחשבות וכוונות זרות, אז הן יבואו רק לרגע אחד. אתה תוכל לגלות, ולאתר, ולהסיר ולגרש אותן.

כזאת היא העבודה שלנו. אבל העיקר, זה בכל זאת המעשה: לבוא, לשבת, להתכונן לשיעור, לשרטט שרטוטים, לכתוב כל דבר, כלומר לעשות פעולות מכאניות שעוזרות לך להיכנס לשיעור. וחוץ מזה, אתה חייב לצייר עיגול, כלומר לתאר את עצמך בתוך הקבוצה. אפשר אפילו באמת לצייר עיגול על דף, כדי שזה יהיה מונח לפניך ויזכיר לך שאתה נמצא בעיגול עם כל השאר.

הצורה הזאת של העיגול צריכה להיות חרוטה בתוך המוח שלך, כדי שרק דרכה אתה תרצה להסתכל על העולם. כאילו שיש לך במוח כאלה משקפיים ("עיני דג"), ועכשיו אתה רואה את העולם מעוגל. כי זאת באמת הצורה האמיתית שלו, ואתה רוצה לראות הכול דרך מרכז הקבוצה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, "הקדמת ספר הזוהר", 07.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
איך לא להירדם בשיעור?
רק ההכנה נחשבת
אל תישן, אתה תפספס את כל החיים…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest