דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עצה – סגולה – חשבון חדש

עצה – סגולה – חשבון חדש

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_70.jpg

אנחנו שומעים לעצות המקובלים, כיצד עלינו לתפקד במקרים ובמצבים שונים כדי לקבל במידה מקסימלית את השפעת האור המקיף המחזיר אותנו למוטב. לכן אנחנו עושים פעולות גשמיות אגואיסטיות שונות על פי העיקרון "נעשה ונשמע", כאן העצות הללו עובדות. אך המקובלים אינם יכולים לחייב אותנו בפעולות השפעה. כשעובדים בהתאם לעצותיהם עם החומר האגואיסטי שלנו, אנחנו רוצים למשוך אלינו כוח בלתי נודע של אור מקיף כדי שהוא יפעל עלינו ויביא אותנו למצב חדש.

ברגע שאתה משתנה, אתה מתחיל לפעול אחרת עם השכל והלב החדשים. אנחנו פועלים על פי הסדר הבא: עצה – סגולה – חשבון חדש. לכן בעבודה עם התלמידים (מבוגרים וילדים) צריכים לחפש פעולות שתמשוכנה את האור המקיף הגדול ביותר והתוצאה תהיה כמו שצריך, ואם זה לא יצא כך, אין מה לעשות. אנחנו יכולים רק לבקש תיקון, לעלות מ"ן, "אני רוצה שינוי פנימי!", כל מה שמגיע אחרי כן זה השפעתו של האור העליון שאין לנו מגע עימו כיוון שזה שייך ל"סודות ההשגחה העליונה".

אנחנו מושכים את האור כשלומדים מספרי המקור. אם המבוגרים קוראים מכתבי בעל הסולם, אזי לילדים מספיק דיון בנושא המאמרים, למשל על פי הנושאים: "גוף ונפש", "תפיסת המציאות", "בחירה חופשית". מספיק לשוחח על הקשר בין חוקי הפיסיקה והכימיה בעולם שלנו, בצורה משעשעת תוך כדי משחק. כך אנחנו נמשוך אלינו את האור.

צריך להסביר לילדים את מנגנון שינוי האדם, כי הם מקבלים זאת כעובדה ומתחילים להשתמש בו. בהדרגה כל זה מתיישב בתוכם. העבודה עם הילדים שונה מזו עם המבוגרים. נאמר שכשאתה מלמד את הילד אתה כאילו כותב על דף נקי. אצל הילדים הכול מתעכל באופן טבעי, כך שהם מקבלים את מה שנאמר על ידי המבוגר כאמת. הדבר משקף את הקשר בין השורש לענף. במידה שאנחנו מקבלים מישהו ברמה בוגרת מאיתנו, כך אנחנו קולטים את דבריו כעובדות מוגמרות. עלינו להשתמש בתכונה ילדותית זו כדי למלא אותם במושגים נכונים, במקום אלה שמנסה לדחוף להם העולם האגואיסטי שלנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "גוף ונפש", 29.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest