דף הבית / כנסים / עסקת חבילה עם האגואיזם

עסקת חבילה עם האגואיזם

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הקבלה בברלין.

כל ההתקדמות של האנושות באלפי השנים האחרונות היא לרעת הטבע, לרעתנו עצמנו. היא בכוונה מתנהלת בצורה כזאת, על מנת להוביל אותנו להכרת הרע שבנו. ההתמקדות שלנו בעצמנו בלבד גורמת לנו פתאום להיווכח שכל זה אינו נכון, אינו מתאים, ופתאום אנחנו מתחילים לרצות לצאת החוצה מתוך עצמנו.

אם כך, לשם מה בכלל היינו צריכים את כל ההתפתחות ההיסטורית הזאת? לשם מה הייתי צריך את כל אלפי השנים הללו, מדור לדור, שוב ושוב לחזור לעולם הזה ולסבול בו? הרי כולנו כבר היינו בעולם הזה פעמים רבות, פעמים רבות חיינו את החיים הללו. לשם מה? רק כדי שנגיע לאותו מצב סופני? האם זאת הצורה היחידה שבה ניתן היה להביא אותנו לאכזבה הזאת? לא הייתה אפשרות אחרת?

למען האמת, כל מה שעברנו וחווינו במשך כל אלפי השנים בעולם הזה, היה הכרחי. רק עכשיו, לאחר שטעמנו את מרירותו של האגואיזם, אנחנו מתחילים להתעלות, לצאת מתוך עצמנו. היינו חייבים את אותו "החור השחור" האגואיסטי, הוא היה חייב להופיע ולגרום לנו את כל הבעיות.

כמה מאמצים השקענו כשניסינו למלא את האגואיזם, ולמחרת המילוי היה נעלם, ושוב היה עלינו לשוב למרדף הבלתי פוסק של החיים, המרדף אחר המילוי. כל הפעולות שלנו מצטברות למאגר אגואיסטי ענק, ורק לאחר מכן אנחנו מתחילים בהדרגה לסובב אותו לכיוון ההפוך. כל המאמצים שהשקענו כדי למלא את עצמנו חוזרים בחזרה, ובעזרתם אנחנו כביכול מסובבים את כל ההיסטוריה לכיוון ההפוך, לכיוון היציאה מעצמנו.

אי אפשר סתם כך מתוך ההתפתחות האגואיסטית להתחיל פתאום התפתחות בכיוון אחר, אלטרואיסטית. ללא הכנה לא ניתן לצאת אל הרגשת העולם הרוחני. זה אפשרי רק לאחר שהאדם הפנים את כל מהותו האגואיסטית, גילה את עצמו לכל העומק, הגיע להכרה המלאה שהוא נמצא תחת שליטת הטבע הזה שמחייב אותו לאגור הכול לעצמו.

ובדיוק בזמן הזה מבשילים התנאים להפצה שלנו. איננו כופים על אף אחד את חכמת הקבלה, אלא רק מציעים אותה לאותם האנשים שכבר מרגישים: "זהו. זה הסוף. אני חייב לעלות למדרגה הבאה". רק בצורה כזאת. אם האדם אינו מוכן לכך, חכמת הקבלה לא תיתן לו דבר. במקרה כזה הוא עדיין צריך להמשיך להתקיים בעולם הזה למשך עוד פרק זמן מסוים, עד שיסיים את כל ה"חבילה" האגואיסטית שלו.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הקבלה בברלין, 28.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עוד צעד אחד עד האופק
סטייה מסוכנת
תקופת המעבר של האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest