דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ענן גדול של ספקות

ענן גדול של ספקות

laitman_2009-08_2577-70.jpg

אנחנו מאחדים את רצונותינו בכדי לגלות את ספר הזוהר, וכל אחד משקיע את כל החסרונות שלו, את המוח והלב שלו, את ניסיונותיו להיאחז במילים של ספר הזוהר ודרכן להשיג את המטרה.

מה זו "רוחניות" וכיצד מחוברים בתוכי "אהרן", "שור", "ערב-רב", "משה" ותכונות אחרות שעליהן אנו קוראים? כל אחד מתאר משורש נשמתו את התכונות האלה בצורות שונות ומעוותות. אבל זה לא נורא שהן מעוותות, כי הרי אנו יודעים שיתרון האור מתגלה מתוך החושך. כל אחד מוסיף את דעתו הקטנה והמוטעית לרצון הכללי הגדול והסבוך.

יוצאת איזו פקעת גדולה וסבוכה, משהו לא ידוע ולא מובן, המורכב מכל אותן אכזבות, חסרונות ורצונות. אבל כולנו מתאחדים יחד בתוכה, כי אנחנו רוצים דרך החיפושים והגילויים האלה, להגיע לאיחוד ולגלות בתוכנו את תמונת הבורא.

כתוצאה מכך אנחנו מעלים, בזמן לימוד הזוהר, תפילה: מ"ן – התוצאה מכל הספקות, ההתרשמויות וחוסר ההבנה, המשותפים לכולנו. אנחנו רוצים לאחד אותם יחד! וזה אומר, שאנחנו עומדים למרגלות הר סיני (הר של שנאה) ולא מבינים מה מתרחש כאן. משה עולה להר סיני ובאותו הזמן אנחנו עושים את עגל הזהב.

אז מגיע אלינו האור המקיף, ברצון הכללי הזה (בכלי), המורכב מהמבוכה ומהספקות שלנו, מהבלבולים והחושך— כאשר איננו מבינים, היכן התמונה הזאת בתוכנו והיכן הקשר שלנו עם האחרים. האור המקיף עובר דרך הענן הגדול של הספקות, שנוצר בחיבור שלנו, ופועל על כל אחד. בעוברו דרך התבנית הזו, הוא מביא לכל אחד מאיתנו רצונות וחסרונות של אחרים, את התכונות שלהם, וכמו כן את שלו עצמו. וזה מביא לגילוי.

כי הרי לאור אין שום צורה! עד כמה שרצית להתחבר עם האחרים ועם ספר הזוהר, ולא הבנת דבר, עד כמה שהיית מבולבל, אבל הצלחת להתחבר לרצון הכללי של כולם – התוצאה של הצורות האלה, היא שתביא לך עכשיו את האור החוזר. יתגלה בפניך הקשר הנכון בינינו, המבנה הנכון שבו אתה מחובר עם כולם ואז אתה תתחיל להבין על אילו תכונות מספר ספר הזוהר.

כי הרי באף אדם התכונות האלה אינן קיימות! אין בתוכי לא את "אהרן" ולא את "עגל הזהב"! התכונות האלה מתגלות רק ביחס לקשר עם האחרים: "בעד" או "נגד". הן אינן יכולות להתקיים באדם נפרד. כוח הטומאה וכוח הקדושה שכאן מדובר עליהם, זה אומר "נגד האיחוד" או "בעד האיחוד". ולכן, האור מקיף, המגיע כתשובה למאמצים שלי, מביא לי איחוד או התנגדות אליו, אבל בצורה מוחשית והכרתית.

הכל מתברר רק ביחס לאיחוד וחיבור, כי עלינו רק לתקן את הכלי השבור של הנשמה הכללית. לכן, ביחידות, האדם לא יוכל לתאר שום דבר מהכתוב בספר הזוהר. כי הרי התפילה עולה כלפי מעלה, והאור יורד למטה רק דרך אותו הענן הכללי של אי ההבנות והספקות של כולנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 09.02.2010

רשומות קודמות בנושא:
הנסתר יתגלה, והגלוי יהפך לנסתר

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/qyEXW

One comment

  1. מאד נוגע בי התאור הזה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest