דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עם ראש מורם גבוה

עם ראש מורם גבוה

laitman_2009-08_2936-70.jpg

מתוך מאמרו של הרב"ש "אלה תולדות נח": אדם נמצא במצב שיש לו מחשבות ורצונות של רשעים, שאז יש לאדם יגיעה גדולה, בכדי שיוכל להתגבר על טענת הרשעים, שמנקרת את מוחו ומחשבתו עם השאלות של מי ומה. ("מי ה' אשר אשמע בקולו?" ו"מה העבודה הזאת לכם?"). ואז אין לו עצה להתגבר עליהם, אלא עם כוח האמונה למעלה מהדעת…

כלומר, האדם אינו עובד לפי השׂכל האגואיסטי שלו, אשר נקבע על ידי הרצונות העכשוויים שלו, אלא נוהג בהתאם לדעת והשׂכל של מדרגה יותר עליונה, השפעה גדולה יותר. כי אם אני נכנע ומשועבד לרצון ולשׂכל שלי אשר משרת אותו, אני נקרא בהמה שאצלו הראש (השׂכל) והגוף (הרצונות) נמצאים ברמה אחת באותו "הגובה".

אם אני רוצה להיות "אדם", הראש שלי חייב להיות גבוה יותר מאשר הגוף, כלומר גבוה יותר מהרצון. משמע, שהשׂכל שלי צריך לשרת לא את אותו הרצון שנמצא בי כעת, אלא רצון יותר גבוה, כלומר השפעה שמחוץ לי.

כיום הרצון להשפיע עדיין נמצא מחוץ לי ("כיום" הכוונה למדרגה הנוכחית שלי), ו"מחר", במדרגה הבאה הוא כבר יימצא בתוכי. לכן אני כל הזמן משתדל עם הראש שלי לשרת את הזולת, באופן כזה אני עובד עבור המדרגה הבאה, הודות לכך אני נקרא אדם, שהראש גבוה מהגוף.

כך הוא גם המבנה של האובייקטים הרוחניים: ג"ע (החלק העליון) של הפרצוף התחתון מתלבש על האח"פ (החלק התחתון) של הפרצוף העליון ועושים חישוב בהתאם לעליון, כך שמצטרף אליו ומשתדל להפוך להיות כמו העליון, להידמות לו. כלומר אני מצטרף לקבוצה שמשמשת עבורי כאח"פ דעליון, ומשתמש בשׂכל שלי כדי לשרת אותה, במקום לשרת את הרצונות האגואיסטיים שלי (האח"פ) הנמצאים במדרגה נמוכה יותר.

האובייקט הרוחני העליון נחלק לשני חלקים: הרצון שלו והאור שבו. הרצון של העליון זו הקבוצה, הסביבה, כל אותם החלקים של הנשמה שעדיין לא צירפתי אליי, לכן הם חיצוניים עבורי. אחר כך כל זה יתאחד לרצון אחד והאור שבו, שעל זה נאמר: "הוא ושמו אחד".

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 03.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
מעלית רוחנית
כיצד לגדול ברוחניות?
מתמטיקה גבוהה של מדרגות רוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest