דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / עם מי לשוחח על קבלה?

עם מי לשוחח על קבלה?

img_6198_cr.jpg

שאלתה של נטע: ענית פעם לאחת מהשאלות: "אל תדבר על קבלה עם אף אחד מלבד אלה שאיתם אתה לומד", אז איך אנחנו אמורים לדחוף את האנשים אל הקבלה? אני מרגישה שאם אני לא אזכיר או ארמוז לאנשים מסוימים על הנושא – הם לא ידעו אפילו שיש כזה דבר (לפחות לא בגלגול הזה).

תשובה: את צריכה "לרמוז" להם, אך לא יותר, לא לכפות עליהם. צריך להיזהר במיוחד עם אנשים שאיתם נמצאים במגע תמידי. עדיף שאחרים יספרו להם. כדאי להישאר איתם ביחסים רגילים בדרגת העולם הזה.

שאלתו של רז: אני מקשיב לשעורים של בני ברוך וקורא בתלמוד עשר הספירות כבר למעלה משנה כמעט כל יום. בכל פעם כשיש לי תחושה של הבנת הנקרא מתעורר בי רצון עז להסביר ולחלוק עם תלמידים אחרים את הבנתי. האם מותר לי להעלות את הדברים על הכתב ולחלוק עם אחרים? או אולי רק עם בעל השגה?

תשובה: אפשר, אך אל תעמיס על אחרים, אלא רק כדי לבנות קשר. הרי במקרה כזה לא תלמד את החומר העיקרי – דברי המקובל, אלא את הדברים שלך.

One comment

  1. רונן – "כלי" (5:24 ,13.07.08)

     
    "כהנים בעבודתם, לויים בדוכנם וישראל במעמדם, איש תחת גפנו ותחת תאנתו, ישראל ויהודה יושבים לבטח…". כהנים-בריאה,לויים-יצירה, ישראל-עשיה. ר"ת כל"י. מדור הקליפות הוא 'לי' ואח"כ מוסיף 'בלקבל בע"מ להשפיע' ומשנה אופיו 'כ-(כאילו)לי(בשבילי)'. ובקדש הקדשים כ"ג-אצילות. 1.האם נכון? 2.אם 1 נכון כיצד נקשר כ"ג ל-'כלי'?

    רונן כדי שנוכל להתייחס, הצג בבקשה מקור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest