דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עם מה לפנות אל האור?

עם מה לפנות אל האור?

laitman_2010-12-26_0785_us-70.jpg

שאלה: האם אפשר דרך הנקודה שבלב להרגיש לפחות חלקיק של העולם הרוחני?

תשובתי: כיצד אפשר להרגיש משהו בנקודה ללא נפח? לצורך זה אתה צריך להוסיף לה רצון וכוונה. הנקודה בפני עצמה היא חסרת צורה, אין לה לא כוונות ולא רצונות, זוהי רק נקודה.

אז איזה רצון אני יכול לצרף אליה? על זה עונים המקובלים: חוץ מנקודה יש לך רצונות גופניים (אוכל, מין, משפחה) ורצונות אנושיים (כסף, כבוד, מושׂכלות). האם ניתן לצרפם לנקודה שבלב? נסה. אך דע לך שהם כולם שייכים לעולם שלנו.

אז מהיכן תיקח רצונות שמכוונים לעולם הרוחני? רק מהסביבה, אם אתה מעריך, מהלל ומשבח אותה. אין לך אפשרות אחרת. עם הרצונות הגשמיים שלך אתה לא תגיע לנקודה שבלב ולא תצא לעולם הרוחני. הסיכוי היחיד, זה להיכנס לסביבה טובה ולקבל מהחברים את הרצונות שלהם, המכוונים למטרה החשובה. ואז אתה תתחיל להתקדם לקראתה, לעָצֵב את הכלי הרוחני.

הנקודה הופכת לבסיס, והרצונות שקיבלת הופכים לכלי. אתה מבקש שיבוא האור שישפיע עליך וייתן לך מסך, ואז יהיה לך אור מקיף. באופן כזה, יש לך את כל המרכיבים הדרושים: האור מחכה, הסביבה קיימת, הנקודה התעוררה, הרצונות הגופניים והאנושיים הוכנסו. הכל מוכן – קדימה.

שאלה: האם קיימים ציוני דרך בדרך הזאת? האם קיימת אפשרות לבדוק את הכיוון? וכיצד ניתן ללחוץ רק על הנקודה הזאת, כדי לנפח דווקא אותה ולא רצונות אגואיסטיים אחרים?

תשובתי: בדיוק לצורך זה אתה פונה לסביבה שמשפיעה עליך. הפנייה הזאת מגדילה את הנקודה בלב שלך, וכתגובה אתה מקבל רצון חדש, היחיד שאיתו אפשר לפנות למעלה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 07.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אני בוחר בנקודה שבלב
"הנקודה שבלב" היא קרש הקפיצה אל הבורא
ניצוץ זיכרונות על העתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest