דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עם העקשנות והסבלנות של היתוש – אל המטרה

עם העקשנות והסבלנות של היתוש – אל המטרה

שאלה: אם אנשים אינם מבינים מאיפה ומדוע מגיעות הצרות, מדוע הבורא שולח אותן?

תשובתי: יש תקופת התפתחות שאפשר להתקדם רק על ידי הייסורים, עד שלבסוף הם מצטברים ונתחיל להבין משהו. כשהייסורים כה גדולים ובלתי נסבלים, אז מתחיל לעבוד השכל. עד אז השכל אינו עובד, אתה רק נזרק מצד לצד מונע על ידי הרצון שלך.

כשהייסורים מצטברים מבחינה א' לבחינה ב', הבינה (הבנה, שכל), אתה כבר מתחיל לחשוב מאיפה הייסורים הללו ומדוע הם באים? עד אז אתה סתם בורח מהם, כמו חיה שאינה שואלת כלום, מרביצים לה והיא בורחת. זה כאילו מסתובב סביבך זבוב עקשן או יתוש, אתה מנסה להיפטר ממנו והוא חוזר אחרי שנייה שוב ושוב. הוא יכול לחזור אלף פעם, כי אין לו שכל. הוא נמצא ברמת מודעות שמבין דבר אחד בלבד, אפשר למצוא כאן טיפת דם שמתוקה כמו דבש. אז הוא עף!

אי אפשר לעשות איתו כלום, כיוון שישנו כוח פועל אחד בלבד, היתוש רעב ויקבל ממך תענוג. כך גם אנחנו מתפתחים, בדיוק כמו היתושים הללו, עושים ניסיונות בלתי פוסקים, נעים בין תענוג לעונש. משתוקקים לדבר אחד ובורחים מדבר אחר עד שתתמלא הסאה. אז אנחנו עולים לדרגת מודעות אחרת ומתחילים לחשוב מדוע ולמה?

אנחנו מתחילים לפתח מדע, פילוסופיה, פסיכולוגיה, רפואה, תרופות הרגעה, סמים, דתות, הכול על מנת לפצות על הייסורים שלנו. אך אחר כך אנחנו רואים שגם זה כבר אינו עוזר. אנחנו בכל זאת נשארים ריקים. אז נשארים הסמים בלבד, כדי להתנתק מהמציאות או חכמת הקבלה כדי לפרוץ לאמת.

אסור לדלג על אף שלב בדרך כי אחרת הוא יחסר בגמר התיקון. במשפחתו של בעל הסולם היה מישהו חולה שסבל מאד. בעל הסולם אמר שאיננו מבינים עד כמה סבל גופני כזה מועיל לנשמה שלו. רק גילוי מטרת הבריאה יציל אותנו מלהאשים את הבורא, למרות שבכל מקרה מה הטעם להאשים את הטבע?

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 08.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הנה כל מה שדרוש לנו!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest