דף הבית / המשבר ופתרונו / עם הזרם, ונגדו

עם הזרם, ונגדו

שאלה: האם הגלובליזציה, שכבר זמן רב נצפית בעולם, תואמת לרעיונות של חכמת הקבלה?

תשובתי: כמובן. הגלובליזציה מהווה תוכנית התפתחות של כל העולם, וחכמת הקבלה מדברת דווקא על איך מתפתח העולם ובאיזה אופן אנחנו, בני האדם, צריכים להיות תואמים להתפתחות הזאת. כי קיימת אצלנו בחירה חופשית, אנחנו יכולים ללכת למטרה שמתוכננת בתוכנית הבריאה, או בדרך רעה או בדרך טובה.

בזה כל הבחירה שלנו: או שהטבע ידחוף אותנו קדימה על ידי ייסורים, עד למלחמת עולם הבאה, או שאנחנו נלך בצורה חכמה יחד עם הטבע.

שאלה: האם אתה מניח, שיש איום של מלחמת עולם הבאה?

תשובתי: ודאי. חכמת הקבלה מזהירה, שיכולות להיות מלחמות עולם גרעיניות שלישית ואפילו רביעית. אבל בכל מקרה, תוכנית הבריאה צריכה להיות מבוצעת, כל האנושות צריכה להתאחד לאחד שלם יחידי על פי העקרונות של יחסים הדדיים שווים, ידידות, איחוד ועזרה הדדית.

בכל מקרה, הטבע ייאלץ אותנו לזה אם אנחנו בעצמנו לא נבין שאין מוצא אחר, אלא רק לממש את מה שחכמת הקבלה מדברת עליו ולהגיע לזה בדרך רכה וחכמה ולא על ידי ייסורים.

הערה: מתנגדי הגלובליזציה אומרים, שבזה שאנחנו מתאספים כולנו יחד ומתאחדים, אנחנו מאבדים את הזהות הלאומית.

תשובתי: מה זה משנה מה אנחנו מאבדים ומה לא?! אם הטבע נע בכיוון הזה, אז רק טיפש יכול ללכת נגדו.

צריך להסתכל על התנועה עצמה של הטבע, ואחר כך כבר לחשוב, האם אתה רוצה ללכת יחד איתו. אם לא, אז תשחה נגד הזרם, זה עניינך. מה ייצא מזה? דוגמה להמחשה, רוסיה.

אני לא אומר שהמערב מבין הכול עד הסוף. הוא גם כן בולם את התנועה שלו עם הזרם, אבל לפחות הוא משתנה. במערב בכל זאת קיימת איזו הבנה בצורך של התקדמות, כי הוא מסודר לפי עיקרון אגואיסטי. ואילו ברוסיה הכול מסודר לפי עיקרון אידיאולוגי. שם האידיאולוגיה מעל הטבע האגואיסטי, ובזה ההפסד שלהם.

חכמת הקבלה מדברת על כך, שאנחנו צריכים לעלות לדרגה הבאה, גם מעל לאידיאולוגיה וגם מעל לאגו.

מתוך שיחה בנושא "שנה חדשה", 25.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
על בחירות והתועלת העצומה של איחוד
המודל החדש של הגלובליזציה
מלחמת עולם היא לא פתרון למשבר הגלובלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest