דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על שוויון ועל עליונות

על שוויון ועל עליונות

כיום אנחנו נמצאים בתקופת מעבר, אך כשניגש לתיקון, הנשים יהיו שוות לגמרי לגברים.

בדרך הרוחנית, האישה צריכה להביא מצידה את הרצון, להפעיל לחץ על הגבר ולחייבו להתקדם. כך גם בעולם שלנו: האישה לוחצת על הבעל כדי שיעבוד ויביא פרנסה, וכשיש בית ואמצעים לקיום, אז מולידים ילדים ומגדלים אותם. גם ברוחניות, אם אנחנו עובדים ביחד על תיקון הנשמה, אנחנו מולידים נשמות חדשות, תיקונים חדשים. על כך נאמר: "איש ואישה, ושכינה ביניהם". כלומר, הבורא מתגלה דווקא בינינו, כשאנחנו יחד. במעשים האלה חייבים גם הגברים וגם הנשים להשתתף בצורה שווה. אף אחד כאן אינו מעל השני.

ללא אישה, לא ניתן להוליד. רק באמצעות כוח הרצון הנשי ניתן לגדל נשמה חדשה, פרצוף רוחני חדש. לכן, בתהליך התיקון לאף אחד אין משקל רב יותר, אף אחד אינו גדול יותר או קטן יותר מהשני. לפי ה"ערך ההפוך בין אורות וכלים", היכן שיש "חוסר משקל", יש גם "עודף משקל". לפיכך, הגבר הוא חסר כוח ללא הרצון הנשי, והרצון הנשי גם הוא חסר כוח ללא המסך הגברי.

אז מי בכל זאת קודם למי? – האישה קודמת, מפני שהרצון לבקשה לתיקון מגיע תמיד מהאישה. כך גם בעולם שלנו, אף על פי שלגברים נדמה שהם מצליחים בכוחות עצמם, בפועל כל מעשיהם הם רק למען הנשים, כדי להיראות גדולים בעיניהן. כך אנחנו בנויים.

מתוך שיעור בנושא "האישה", 06.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
רצון נשי וכוונה גברית
ההשקעה הנשית
האישה – מקום לשינויים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest