על קו הגבול

מיכאל לייטמן

אנחנו נמצאים בחברה המשתוקקת ושואפת למטרת הבריאה, ותחת השפעתה הערכים שלנו משתנים. את כל המתרחש אנחנו בודקים ביחס להתקדמות אל הנצחיות והשלמות. כבר איננו רוצים להיות קשורים למשהו זמני, גווע וגוסס, הרצון שלנו הוא לעלות. הוא כבר אינו מסתפק בהטבת מצבו, הוא רוצה בשינויים איכותיים.

תחילה אנחנו רוצים שינויים בכל הסובב אותנו, ולא בתוך ה"עצמי". נדרשים זמן, לימוד, מאמצים משותפים, כדי שהרצון הזה לשינוי מחיצוני לפנימי, ישתנה בך. אתה מרגיש שאתה משקיע מאמצים, כאילו ללא שום תוצאות כלל, ואחר כך פתאום משהו "זז" בתוכך ומשתנה ההבנה, הערכת העולם. אך יכולים לעבור חודשים בין שינויים כאלה.

הרי כל מצב מורכב מעשר ספירות, שינויים המצטברים פנימית, שינויים שאינם מורגשים על ידינו. רק אחר כך מתרחשת הקפיצה למדרגה הבאה, אותה אנחנו מרגישים. לכן פשוט צריך לזרז את הזמן על ידי המאמצים שלנו, וכאשר תיווצר מדרגה בת עשר ספירות, זה יורגש כמדרגה חדשה.

לפני השינוי אתה תרגיש את עצמך מבולבל, כמו בתוך ערפל. כך מתרחש הדבר בכל המדרגות, אפילו בגבוהות ביותר. זה סימן לכך שאתה על גבול המצב הבא. בשביל לעבור למצב הבא, צריך לאבד את המדרגה הקודמת ולקבל את החדשה. כזה מעבר הוא הרבה יותר יעיל, מאשר לעבור גלגול: למות ולהיוולד בעולם שלנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 23.07.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
האם העיקר זה המהירות או עומק האבחון?
זה בכלל לא מפחיד!
רצון חדש – מדרגה חדשה כלפי מעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest