דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / על עוצמתם של הדברים הפעוטים

על עוצמתם של הדברים הפעוטים

הרב מיכאל לייטמן

שאלה: מדוע רצונות שטותיים יכולים להסיט את האדם מדרכו?

תשובתי: בתחילה נוצר הרושם ששאלות מהותיות מסיטות אותך מהמטרה, אי אפשר להתעלם מהן, אך בהמשך אתה רואה בצורה בהירה שאפילו הפרעות קטנות מושכות אותך הצידה. בכל זאת, להפרעות הקטנות האלה יש דיוק יותר גדול. העניין אפילו לא בכך שנחלשת ואינך מסוגל להתמודד עמן, מובן שאתה מרגיש כמו "סמרטוט" ומגלה יותר את חוסר האונים שלך, אך זאת רק נקודת מבטך הסובייקטיבית, באמת אתה עובד עם רצונות הרבה יותר חזקים.

קודם היית נדחה מהדרך הרוחנית על ידי בעיה רצינית כלשהי, וכעת, מספיק קושי קטן כדי שתגלה שאין לך מודעות לחשיבות המטרה, אין רצון להשתמש באמצעים כמו קבוצה ולימוד. ההפרעה הקטנה ביותר יכולה לנתק אותך מהמטרה, אתה מרגיש שנעשית הרבה יותר חלש. באמת, אתה מגלה שנדרש ממך להשקיע הרבה יותר מאמצים על מנת להישאר בכיוון הרוחני. אתה מתקדם, ולכן דורשים ממך לדייק יותר בהתכווננות אל המטרה.

גם הקבוצה עוברת מצבים דומים. כל הפרעה מדודה בהתאמה מדויקת למדרגות רוחניות,  בהתאם למצבך המדויק, ותמיד ישנה אפשרות להתעלות מעליה. אתה יכול ברגע הבא לעלות למדרגה חדשה. חבל שאנשים מפספסים הזדמנויות כאלו. כאן מאד עוזרת ההפצה, היא דוחפת את האדם קדימה. אם אינך משתתף בהפצה, בחיי הקבוצה, אז העיכוב עלול להמשך חודשים. כל הרווח במימוש חכמת הקבלה הוא דווקא בכך שבמקום כמה גלגולים, תסיים את התיקון כולו בחיים האלה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 22.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
עזר כנגדי
יותר רצונות, ושיהיו טובים ושונים…
הפרעות או עזרה בדרך?

One comment

  1. ויקטור פרדסיה

    לצדיקים שערה כהר גבוה
    החוכמה הזאת כל כך מדוייקת
    תודה רב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest