דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על סף תיקון האנושות

על סף תיקון האנושות

שאלה: למה המקובלים מהעבר הסתירו במתכוון את העיסוק שלהם בחכמת הקבלה ובחלק הפנימי של התורה?

תשובתי: העניין הוא, שאז עוד לא הסתיימה התקופה של ערבוב הרצונות, התכונות של השפעה וקבלה, ולכן לא היה למי לגלות את הידע הזה.

התכונות האגואיסטיות והאלטרואיסטיות החלו להתערבב לאחר חורבן בית המקדש. התהליך הזה היה צריך לעבור מחזור שלם, נניח אלפיים שנה או קצת פחות, מפני שמטרגדיות כה גדולות כמו השואה התרחש קיצור של הזמן.

לאחר הסיום של הערבוב, כל העולם החל להיבנות בצורה חדשה, בכך שגילה את הגלובליות שלו, והאנושות החלה להרגיש אותה. לפני כן זה לא היה.

הגלובליות מתגלה בטבע ולא באנושות. אנחנו התרגלנו לומר שהאנושות מקושרת הדדית, אבל היא מקושרת רק דרך הטבע, שמנהל אותנו בצורה גלובלית. אנחנו קיימים בטבע כמו כדור קטן בתוך ספירה גדולה, והספירה הזאת פועלת ומשפיעה עלינו בצורה אינטגרלית. ואילו אנחנו בעצמנו כמעט ולא מרגישים את הגלובליות, וגם אין לנו בה שום צורך, לאגו אין צורך בזה. הוא לא יכול לעבוד בשום צורה איתה.

לכן כאשר הסתיים הערבוב של כל הכלים והחלה בניית העולם, כל המבנה התאסף יחד, ועכשיו אנחנו מתחילים להרגיש את ההתנגדות הפנימית שלנו לספירה שמקיפה אותנו.

עם כל יום, הספירה הזאת נבנית יותר ויותר, ואם מקודם היא הייתה מתקשרת בינה לבין עצמה בדרגות דומם, צומח וחי, אז עכשיו זה בדרגת מדבר. ואנחנו עם ההתפתחות האגואיסטית הפוסט תעשייתית מתחילים להתנגד לה.

כל עוד נמשכה ההתפתחות המדעית טכנולוגית של האנושות, זה היה לתועלתנו, אבל מאמצע המאה ה- 20 אנחנו התחלנו לא סתם לרוות את עצמנו, אלא לרוות מעל למידה, ועוד בצורה לגמרי לא יעילה. כי זה הרי לא נותן שום דבר לאף אחד. אפילו אם מישהו צבר מיליארד דולר, הוא יהיה רשום על חשבון הבנק שלו ומיטלטל בעולם כנטל מיותר. והאדם, כדי לרכוש את המיליון הזה, בזבז מיליארדי טונות של משאבי טבע, הפר את האיזון שלו.

כך, מאמצע המאה הקודמת החל המשבר הכולל, כלומר הניגודיות של האנושות לעולם הסובב, למערכת ההנהגה. ודווקא מהזמן הזה אנחנו צריכים לגשת לתיקון הרציני שלנו.

עכשיו אנחנו רק מתחילים להניח בעולם שלנו את היסודות של השימוש המעשי של התורה כשיטת התיקון.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 11.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מדע שהגיעה שעתו
דור שמגלה את סוד הבריאה
מדוע "חכמת הנסתר" יוצאת לאור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest