דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על סף פריצה לעולם הרוחני

על סף פריצה לעולם הרוחני

שאלה: האם השאיפה לידע בזמננו הפכה מכשול להתפתחות חכמת הקבלה?

תשובתי: המשיכה לידע דחתה את השאיפה להשגת העולם העליון ובני האדם החלו לעסוק בהשגת העולם הגשמי. החל מאמצע המאה ה-17 החלו להתעניין במדעים ואומנות, לאחר מכן התרחשה המהפכה הטכנולוגית שהאפילה על השאיפה לידיעת והשגת הרוחניות. כאשר מונחות בפני האדם אפשרויות מעניינות לגילוי סודות הטבע ומימושם, אין לו סיבה לעסוק בדבר מופשט ולא מובן. כך החלה להופיע המשיכה לידע.

בתחילת המאה ה-20 החלה ההבנה שהמדע מיצה את עצמו ולקראת סוף המאה מדענים רבים סברו שתקופת המדע מסתיימת ואין לאן להתפתח יותר. בזמנינו כבר כולם מסכימים שאין עוד דבר שנוכל לגלות שיהווה פריצה מיוחדת, אף קיימים משפטים מתמטיים ומדעיים על סופיות הידע.

בחכמת הקבלה מסבירים שידע והשגה מהווים חלק מהחוויה האנושית ונובעים מתוך האפשרויות הקיימות לנו. אנו לא באמת חוקרים את העולם אלא אנחנו חוקרים את העולם כפי שהוא מצטייר בחושים שלנו. ה"עולם" זה החומר שניתן לנו בתוך ההרגשה. לכן אנו חייבים להנהיג מסגרות מדויקות וברורות לגבי גבול ההשגה שלנו, ויוצא שהן מאוד ברורות, פשוטות וקרובות, אנו כבר מרגישים אותן באופן מוחשי.

המדע שהתפתח במשך תקופה של 150 שנה למעשה מיצה את עצמו, לכן אנו נמצאים על סף פריצה לעולם הרוחני. חכמת הקבלה חזתה לפני אלפי שנים שבסוף שנת 2000, כאשר יסתיים מימוש כל עשר הספירות של העולם השלישי, תתחיל להופיע ההרגשה של סיומן והבנה שצריכה להיות פריצה לתחום העליון.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 7.10.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest