דף הבית / אקטואליה / על סף אינתיפאדה שלישית – חלק ב' – איחוד כהגנה מהפורענויות

על סף אינתיפאדה שלישית – חלק ב' – איחוד כהגנה מהפורענויות

בתלמוד כתוב ש"כל הפורענויות באות לעולם רק בשביל עם ישראל", כדי לאלץ אותנו לממש את הבחירה החופשית שלנו, לבחור בדרך הטובה ולמשוך אחרינו את כל העולם.

זאת מפני שאנחנו צריכים להיות "אור לגויים", אבל בהתאם להתנהגות שלנו היום, אנחנו לא מוליכים שום אור ובכלל לא נחשבים לעם ישראל. ישראל הם מי שמקיימים את הכלל "ואהבת לרעך כמוך".

הערה: אבל העם שלנו משתדל לנהוג בצורה ההומנית ביותר!

תשובתי: אנחנו נמצאים בתוך מערכת של חוקי הטבע, ואנחנו צריכים לברר בדיוק מה אנחנו צריכים לעשות כדי להיות תואמים להם. חכמת הקבלה זו חכמת העולם, "אלוהים" הוא "הטבע", לכן צריך ללמוד ולחקור את הטבע ולהבין מה בדיוק נדרש מאיתנו, ולא סתם להשתדל. צריך לבדוק בדיוק, האם אנחנו תואמים לדרישות שמוטלות עלינו או לא. חייבים להשיג אחדות בינינו, את הכלל "ואהבת לרעך כמוך". אם נגיע לזה, אז נפתור את הבעיות שלנו. בספר "מאור ושמש" כתוב ש"ההגנה העיקרית מכל הפורענויות, זה אהבה ואחדות. כל עוד שורה בישראל אהבה, אחדות וחברות, שום צרות לא שולטות עליו, וכל הדיבות הרעות והייסורים מתרחקים מהם".

שאלה: איך זה אפשרי, שבזכות האיחוד שלנו אנחנו מגינים על עצמנו מצרות?

תשובתי: העניין הוא שהעולם שלנו "עגול", סגור. כל החלקים: דומם, צומח וחי של הטבע והאנושות, מקושרים ביניהם במערכת אחת, שמתגלה מדור לדור כרשת של קשרים נוקשים. ההצלחה שלנו נקבעת על ידי מידת ההתאמה שלנו למערכת הזאת, וכל הבעיות שלנו מוסברות בחוסר ההתאמה אליה. היום אנחנו מוצאים את עצמנו בעולם שבו אף מנהיג לא מבין לפי אילו חוקים העולם פועל, וכיצד צריך לנהל אותו כדי להשיג איזו הצלחה.

לפני כמה עשרות שנים, בזמנים של צ'רצ'יל וטרומן, לא היה דבר כזה. אז עוד אפשר היה לנהל את העולם בשיטות אגרסיביות, סמכותיות, כמו סטליןהיום השיטה כזאת כבר לא תעבוד, יעבוד רק אותו יחס "זהה" לעולם, כמו שהוא כולו עצמו. כי מתגלה רשת כללית, ובמצב כזה שום דבר לא יעזור, אם עם ישראל שהם בעלי שיטת האיחוד לא יביאו לאיחוד את כל העולם.

עיגול זה איחוד. אנחנו מגלים שכולנו מחוברים זה עם זה, בין אם אנחנו רוצים בזה ובין אם לאו. אנחנו חיים בעולם אינטגרלי, גלובלי, מקושר הדדית. אין מה לעשות בקשר לזה, אלא צריך רק לאחד ולחבר את בני האדם, זה הדבר העיקרי. הסוד הזה שנמצא ביסודה של חכמת הקבלה, נמצא ברשותו של עם ישראל. הוא מאפשר לחבר ולאחד בני אדם, שבלעדיו אף אחד לא יצליח לעשות את זה, ועל ידי החיבור והאיחוד הזה נפתרות כל הבעיות. לכן נאמר, ש"כל הפורענויות באות לעולם רק בשביל עם ישראל", כדי להראות לנו שאנחנו עדיין לא מאוחדים ולא הבאנו את כל העולם לאיחוד המיוחל.

המשך יבוא…

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 11.10.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest