דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על נביאים ועל נבואות

על נביאים ועל נבואות

על נביאים ועל נבואות
שאלתה של כרמלה:
הבנתי מדבריך שעד העת האחרונה לא ניתנה בחירה אלא נדחפנו על ידי תכנית הבריאה, ורק לאחרונה ניתנה לנו אפשרות לבחור, אבל גם זו הינה מוגבלת להתכללות בקבוצה מתאימה. שאלתי היא אם כך מה היה להם לנביאים ולחכמים להלין על העם אם ממילא לא הייתה לו בחירה ונקבע מלמעלה שכך הדברים צריכים להיות?

תשובה: מקובלים קראו לתיקון עד חורבן הבית השני, עד הנפילה מרוחניות. לאחר מכן דיברו כולם רק על ימי הגאולה מהאגו, כלומר על ימינו. כמו שכתוב, "כל הנביאים כולן לא נתנבאו אלא לימות המשיח", על ימינו, ימי הגאולה מהאגו, כאשר נוכל שוב להתאחד לנשמה אחת ולרכוש בזכות זה קיום נצחי.

קיום בעולם שלנו או בעולם הרוחני, הנצחי – פירושו של דבר הוא בחירה באיזה רצון להתקיים – ברצון לקבל או לתת. ברצון לקבל אנחנו מרגישים את קיומנו הזמני, ברצון לתת אנחנו מרגישים קיום נצחי.

ולמרות שקשה לנו להאמין שהכול תלוי רק דרך איזה רצון מרגישים את המציאות, זה רק בגלל שעוד לא הרגשנו את עצמנו אף פעם בקיום אחר, מחוצה לנו, בקיום בנתינה.

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/fnvZF

One comment

  1. שואלים אותי:
    מה ההבדל בין הקבלה לשיטת המוסר ?

    וקשה לי לענות
    כי בעיני לתת ולהשפיע זה מאוד מוסרי
    והאגו זה דבר מאוד לא מוסרי.
    דבקות בבורא זה דבקות בתכונת ההשפעה ואהבה –
    וגם זה בעיני מאוד מוסרי.
    אז כל המטרה בקבלה זה להיות מוסרי כמו הבורא ?
    מה הוא רחום אף אתה רחום….
    הקבלה היא שיטת התיקון = שיטת המוסר ?
    או שאני לא מבין מה זה מוסר ?
    תודה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest