דף הבית / הכול על הקורונה / על מה מצביע הנגיף?

על מה מצביע הנגיף?

שאלה: אם  כל מקומות העבודה שאין בהם צורך ייעלמו אז 90% מאוכלוסיית העולם יישארו מובטלים. מה האנשים האלה יעשו ומה יהיה מעמדה של הכלכלה ללא מקומות עבודה אלה?

תשובתי: האנשים שעבדו במקומות העבודה שאין בהם צורך לא עשו שום דבר מועיל. אז בשביל מה הם עבדו? כדי להעביר כסף ממקום למקום? ממה אנחנו פוחדים להיפטר? מזה שאנחנו עובדים ללא שום תועלת: אחד זורק לכאן, השני מוציא משם וזורק למקום אחר, והשלישי בחזרה. חלק חופרים בור וחלק שוב מכסים אותו?

שאלה: בעל הסולם כתב בעיתון "האומה": "תכונת האגואיזם שטמונה בכל נברא, מהווה תנאי בלתי ניתן לשינוי מעצם קיומו. ללא זה לא היה קיים אובייקט שקיים באופן עצמאי. ויחד עם זה, זה לגמרי לא מנוגד לתכונת האלטרואיזם שבאדם, רק שעולה הצורך לכונן גבולות בטוחים ויציבים בין התכונות האלו. חוק האגואיזם חייב לשמור על כל היעילות שלו רק במידה שהוא נוגע לאספקת צרכים מינימליים, ומכל העודפים מעל למידה הזו ניתנת הזכות להיפטר לטובת הזולת".

עלינו רק לברר מהי תועלת לזולת? זה הרי לא מדובר בסתם לחלק את הייצור מחדש למינימום הדרוש, אלא לקבוע איזו תועלת תהיה כתוצאה מכך לזולת. כיצד נרגיש זאת ומהי המגמה הזו?

תשובתי: אני חושב, שצריך ליצור בלוק חדש של מדינות, שבאמת יכולות לפתור את הנושא הזה. אבל אלה צריכים להיות ראשים, שמבינים את האינטגרליות של העולם ואת הצורך להביא אותו עכשיו לצורה אינטגרלית.

שאלה: היכן לוקחים כאלה מנהיגים ופוליטיקאים? תראה, מה שקורה! טראמפ מאשים עכשיו את סין, סין מגיבה באותה צורה ומתחילים סכסוכים בינלאומיים. אותן מגמות שהיו קודם לכן. העולם לא השתנה.

תשובתי: אנחנו, המקובלים, צריכים להתקדם בכיוון שלנו. עלינו להסביר בכל הדרכים האפשריות, לפרסם, להפיץ את הידע שלנו, שתואם לחוקי הטבע. הטבע לא יאפשר ולא ירשה לעשות שום דבר אחר. ברגע שכולם יתחילו לחזור לעבר, הנגיף יכה בצורה חזקה עוד יותר ובצורה משוכללת יותר ואז מצבנו יהיה רע. כעת ההשלכות שלו לא מזיקות.

על פי הסטטיסטיקה, בזמן שליטת הנגיף בעולם שלנו מתו הרבה פחות אנשים, מאשר ללא הנגיף, אבל הנגיף עובד על כל המערכת של האנושות, ואם  לא נעשה, את מה שהוא מורה לנו לעשות, כלומר לא נהפוך להיות מקושרים הדדית באופן אינטגרלי, אז שום דבר טוב לא מחכה לנו. אתם רוצים לבדוק, בבקשה תבדקו. בכל מקרה אנחנו נמצאים בדרך לזה. אני רואה,כיצד, למרבה הצער, כל המדינות רוצות לחזור אל העבר.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 03.05.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest