דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על מה כתוב בספרי הקבלה

על מה כתוב בספרי הקבלה

שאלה: מדוע לא מצוין באופן ברור וחד משמעי, שכל חובתנו כנבראים זה להשיג קשר מלא ב"ואהבת לרעך כמוך"?

תשובתי: בכל ספרי הקבלה כותבים או על התפשטות ה"עולמות", ה"פרצופים" וה"ספירות" ממעלה למטה, או על התיקון האישי של האדם ממטה למעלה, כאשר הוא צריך לשנוא את הרצון לקבל שלו, להשתוקק להשפעה, להגיע להבנה, שהוא לא יכול בעצמו להשיג את ההשפעה ואז לפנות לבורא שהוא יעזור לו להתעלות מעל לקבלה ולהשיג השפעה, להשפיע לו, ובזה למצוא את ייעודו, את שליחותו, את התענוג שלו.

זה מתואר בצורה מאוד מפורטת, רק לא צוין בדיוק שהתיקון הזה נעשה על ידי חיבור בקבוצה, בעבודה קבוצתית, בהשפעה לזולת, בהרגשה שיש לך תמיכה, ערבות הדדית. לזה יש רק רמזים בודדים בתורה: "ואהבת לרעך כמוך". אבל איך זה קשור עם אהבה לבורא? "אל תעשה לחברך, מה ששנוא עליך". לשֵם מה אנחנו נמצאים בעולם כל כך גדול, במקום שאני ארגיש את עצמי מחובר ישירות לבורא? בשביל מה לי כל העולם הזה?

כל זה לא מוסבר בספרים, כלומר, לא מוסבר הקשר בין עבודת האדם כלפי הבורא ועבודת האדם עם הקבוצה. כתוב: "מאהבת הבריות, לאהבת הבורא", אבל זה לא מפורט באופן ברור וחד משמעי, כדי שכל הדתיים והחילוניים יבינו שהבעיה היא דווקא ב"ואהבת לרעך".

עכשיו אנחנו עומדים לפני החלטה דווקא של הבעיה הזאת, שאליה דוחף אותנו המשבר הכלל עולמי. זהו משבר חברתי, לא כלכלי, משבר כתוצאה מזה שכולנו נמצאים בחברה אגואיסטית, שבולעת את עצמה. והפתרון למשבר, זה רק אם אנחנו נבין שחייבים להגיע לחיבור. ולהשיג חיבור אנחנו לא נוכל אם לא נגלה, שקיים רק כוח אחד שמסוגל לעזור לנו בזה.

כאן אנחנו נמצאים בין החיים והמוות. אנחנו נצטרך את עזרתו של הבורא כדי להינצל ממוות. דווקא באופן כזה הוא מתגלה. לכן הזמן שלנו זה באמת זמן ביאתו של המשיח, כלומר של גילוי הבורא לנבראים, כדי שמצד אחד, נינצל ממוות, אבל, למעשה, כדי להשיג עולם המלא בכל טוב, שכולו נמצא בהשפעה מלמעלה, בגילוי הבורא לנברא היחיד, שבו כולם מתחברים יחד, ואז מתגלה להם הבורא. לכן חשוב דווקא הקשר הזה בין המצב הנוכחי של העולם בצורך הדחוף של גילוי הבורא בקשר בינינו.

ואף על פי שבמקורות הקבליים לא כתוב על זה בצורה מספיק ברורה, אלא רק ביטויים בודדים מורים על כך, אנחנו צריכים לכתוב מאמרים, להסביר את החומר, לתאר את הטכנולוגיה של המעבר מ"אני" לקבוצה, מהקבוצה לעולם, ומהעולם לרוחניות, לבורא, לכוח ההשפעה, שיחבר אותנו וימלא את כל המציאות, את כל הבריאה, את כל הרצון הענקי.

ידיעות קודמות בנושא:
מדע האחדות ואמצעי העזר שלו
כשהרוח תנשב, הכינור יתחיל לנגן
האור שעל דף הספר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest