על מאמרי הרב"ש

מאמרי הרב"ש מתחילים להתבהר לאדם בהדרגה, במידה שהוא מממש אותם. תחילה נדמה לנו שהם כתובים בצורה לא יפה ולא נכונה, שהחלקים שלהם אינם קשורים זה לזה, שהם אינם באים ברצף… איננו רואים בהם תנועה מדויקת של כוחות הנשמה, שמתפתחת דווקא בצורה כזאת, מפני שאיננו מכירים את הנשמה שלנו.

אם האדם מבצע את הפעולות האלו בתוך עצמו ובמקביל לכך לומד את המאמרים הללו, הוא מגלה שהם כתובים בצורה מדויקת לחלוטין, ולא יכול להיות אחרת, כי הרי המקובלים כותבים על בסיס מה שהם מרגישים, וכל הנשמות עוברות את אותה הדרך, את אותם המצבים. לכן המאמרים האלה הופכים להיות יותר ויותר קרובים ומובנים לאדם, זהו "כתב היד" של הנשמה שלו.

תחילה האדם לומד, מנסה לזכור, הוא זוכר ביטויים נפרדים, את חלקם הוא מבין, ואחרים עדיין לא, אך הוא חוזר עליהם כמו ילד קטן שחוזר על מילותיהם של המבוגרים מבלי להבין את משמעותן. בהדרגה, לפי מידת המימוש של המאמרים האלה, הוא מתחיל לראות, שהשורות הללו מביעות בצורה מדויקת את המצבים שלו ושאי אפשר לכתוב אחרת, וזאת הסיבה לכך שהמקובלים משתמשים בציטוטים מתהילים, מהתלמוד, מפרקי אבות, מהנביאים ומשאר המקורות.

אלו מאמרים מאוד מיוחדים. אני גדלתי עליהם, הם נכתבו לידי. ולאחר מכן, כשקראתי אותם במשך שנים רבות, ראיתי כיצד הם הופכים להיות יותר ויותר קרובים ומציאותיים. כבר אינך קורא אותם מתוך הספר אלא מתוך הנשמה, שמתגלה בהתאם למילים הללו. זה יקרה לכולם, דווקא מפני שהמאמרים הללו נכתבו מתוך ההשׂגה המלאה של הנשמה.

הרב"ש היה ענק, על אף שהוא הצליח להסתיר את עצמו מכולם. מי שמשׂיג את המאמרים שלו רואה שהוא היה אדם גדול. בכל שרשרת המקובלים שקדמה לו, החל מאדם הראשון, לא היה אף אחד שהסביר את מערכת העבודה הרוחנית בצורה כזאת עקבית ומפורטת, תוך שמירה על הקשר עם השורש, עם שפת הענפים, עם כל התנ"ך, אך יחד עם זאת הצליח לפרש אותה בגלוי ובצורה נגישה לכולם.

הרב"ש לוקח אותך יד ביד ומעביר אותך דרך כל השלבים של המאמר, וכך אינו נותן לך לטעות. הוא מדגיש כל פרט שיש לשׂים לב אליו. אין לנו מורה קרוב יותר להתפתחות הנשמה. בעל הסולם הוא מאוד גבוה, אקדמי ואוניברסלי, הוא יורד אלינו מהר גבוה. ואילו הרב"ש הוא מחנך רך וקרוב, שמעביר לנו את שיטת התיקון בצורה רכה, באהבה ובדאגה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 07.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest