דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / על כוכבים ומזלות לפי חכמת הקבלה

על כוכבים ומזלות לפי חכמת הקבלה

לא אחת שאלנו את עצמנו איך כוכבים ומזלות משפיעים על חיינו. חוסר היכולת שלנו לנחש מה צופן לנו העתיד ואילו הפתעות מכינים לנו החיים, רק הופך את הקריאה בכוכבים כה מושכת.

המציאות כולה מתפתחת בהדרגה והאדם הוא החלק המפותח שבה, כיוון שיש לו שכל ורגש שבעזרתם הוא יכול להבין יותר את המציאות, את הטבע. עם זאת, אם נתבונן בבעלי החיים נראה כי הם יודעים מה אסור ומה מותר, ואילו האדם, לעומתם, אינו יודע דבר.

האדם חזק בהתמודדות עם צורות הטבע השונות, והוא מסוגל להתגבר עליהן בעזרת בניית מערכות כמו חשמל, אינטרנט ועוד, ועל אף השכלולים הוא אינו יכול לשלוט בדברים מהותיים.

במוחנו חולפות שאלות רבות ומהותיות: מהו גורלנו, מה צופן לנו העתיד, למה נולדנו דווקא עם התכונות האלה ועוד, אבל תשובות לשאלות – אין. אנחנו מרגישים שיש משהו שמנהל אותנו, ואנחנו לא מצליחים להשיג אותו. אנחנו נעזרים בשכל וברגש כדי להיטיב את חיינו – את הגוף, את הבריאות, את הנוחות שלנו, אך במערכת עצמה שמנהלת הכול, אין לנו תפיסה, בטח לא באמצעות אותם שכל ורגש מוכרים.

לעתים נדמה לנו שמה שקורה בחיינו הוא מקרי, ולעתים אנחנו נמשכים ללמוד את הסימנים שבטבע ואת הקשר שלהם לגורלנו. ה"לא נודע" מסקרן, אנחנו מתפתים לעלות מעט, להציץ בתוכנית ולחשוף את התעלומה. כך פיתחנו מנהגים, אמונות, עתידות ועוד.

המהפכה של אברהם אבינו

בהיסטוריה האנושית ידוע סיפורו של אברהם אבינו, האיש שעשה מהפכה גדולה בתחום. אברהם עצמו היה עובד כוכבים ומזלות, מגלה עתידות ומוכר פסלים וקמעות, נוסף על עיסוקו באסטרונומיה ובאסטרולוגיה, אלא שבימים ההם בבבל העתיקה שבה הוא חי, הכול היה מבולבל ומשויך לתחום הדת – המדע היה מעורב עם האמונה.

דווקא מהיות אברהם עובד כוכבים ומזלות, היה בו דחף פנימי לחקור את הטבע. הוא שאל שאלות כמו: מהי מטרת החיים, מיהו הכוח העליון שמחזיק ומנהל הכול ועוד, והוא אכן זכה לגלות זאת ולקבל תשובות לשאלות. אברהם הוא האדם הראשון עלי אדמות שעשה את המעבר מהמיסטיקה, הכישופים והקמעות אל האמת. הוא הבין כיצד כוחות הטבע פועלים, כיצד הם משפיעים על חיינו, והוא פיתח את היכולת שבאדם להשיג ולגלות את המערכת המנהלת הכול, לראות אותה שקוף. השיטה הידועה הזאת מוכרת לנו בשם חכמת הקבלה.

בשונה מהדת, שהיא מסגרת חברתית קפדנית המבטיחה את העולם הבא, ולה מנהגים וחוקים ברורים שלפיהם מובן לאדם מה עליו לעשות, חכמת הקבלה היא המדע על הכוח העליון.

חיזוקים פסיכולוגיים

אנשים רוצים ממש לדעת על עצמם, על הגורל שלהם, מה יגרום להם לחוות הצלחה, ממה כדאי להישמר. הם מחפשים משהו פרקטי.

ישנם סימנים פשוטים שנותנים לאדם חיזוק ותקווה לכל טוב ("אקח איתי פריט כלשהו שישמור עלי ועל ילדַי"). סימנים אלה מחזקים את האדם מבחינה פסיכולוגית, ואנשים מוכנים לשלם סכומים גבוהים כדי לחוש עצמם בטוב, בנוח. יש מקום לכל התופעות, אך בדור הזה יש בנו דרישה פנימית לדעת, להבין ולהרגיש משהו מעבר לחיים האלה, לעלות לדרגת קיום גבוהה יותר.

שליטה בגורל

חכמת הקבלה מתגלה כיום ונגישה להמונים מכיוון שבה נמצאת התשובה לאותן שאלות מהותיות על גורלנו ועל השליטה בחיינו. חכמת הקבלה עוזרת לנו להכיר את המערכת שמנהלת אותנו, וייחודיותה בכך שהיא המדע המאפשר לפצח בקלות את הכוח שמנהל את כל המציאות ואותנו – השיטה הזו היא השיטה להוביל את האנושות לחיים מאושרים ולשלמות.

המאמר מבוסס על התוכנית "חיים חדשים" מס' 488, 1.1.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest