דף הבית / המשבר ופתרונו / על טרור, עליית מחירים ואיחוד החברה, חלק ד'

על טרור, עליית מחירים ואיחוד החברה, חלק ד'

שאלה: אם אנחנו רוצים להוריד מחירים, אז למה שכל הצרכנים פשוט לא יחרימו את מצרכי המזון היקרים? למה ללכת בכזאת דרך ארוכה ועוקפת, כמו איחוד החברה? יעברו אלפי שנים עד שאנחנו נזכה לכך שהקפיטליסטים יתביישו בגלל השפעת האווירה הכללית והסכמת החברה לקבוע יותר שוויון.

תשובתי: אני יוצא מתוך הדעה של חכמת הקבלה, שמסבירה, שהעולם חייב להתקדם לאיחוד וחיבור. וכדי לדחוף את העולם לאיחוד, אז בישראל מעלים מחירים על מצרכי מזון ההכרחיים למחייה.

לכן אנחנו נאלצים לפעול בגלל מחירו היקר של היוגורט לילדים, אבל בעצם, היוגורט הזה הוא רק עילה לדחוף אותנו לאיחוד וחיבור בינינו. כך פועל החוק הכללי של כל הבריאה.

יש בדיחה ישנה, על איך שיהודי עולה לישראל מברית המועצות ומעביר דרך המכס דיוקן של לנין בתוך מסגרת זהב כבדה. פקיד המכס אומר לו, שאסור להוציא זהב מהמדינה. אבל היהודי עונה: "אני הרי לוקח איתי את דיוקנו של לנין!", ונותנים לו לעבור.

וכאשר הוא מגיע לישראל, אז שואלים אותו: "בשביל מה הבאת את הדיוקן של לנין?", אז הוא עונה: "אני הבאתי זהב". כלומר הכול תלוי מאיזה צד מסתכלים על הדברים.

שאלה: לפני שלוש שנים כבר הייתה מערכה של מחאה חברתית להורדת מחירים והושגה הסכמה חברתית רחבה. למה זה לא השפיע?

תשובתי: ההסכמה החברתית הזאת לא הייתה מבוססת על חיבור. כי חיבור ואיחוד, זה הדבר העיקרי שהטבע דורש מאיתנו. רק חוסר איחוד גורם לכל הבעיות שלנו, כולל יוקר המחייה, אינתיפאדה, מחלות, גירושין, מחלוקות עם הילדים, בעיות בחינוך.

בימינו מתברר, שהסיבה של כל הבעיות האנושיות זה העדר איחוד וחיבור בחברה. והכוונה היא לחיבור ואיחוד טובים: לא פאשיסטיים, אלא על בסיס קומוניסטי.

אתה רוצה להוריד את יוקר המחייה? יש לי לזה פטנט – איחוד. אם אנחנו נתאחד, אז המחירים יֵרדו.

שאלה: אני לא מאמין לזה! אנחנו כבר ניסינו לעשות את זה לפני שלוש שנים, אז למה אז זה לא הסתדר?

תשובתי: אז לא היה איחוד אמיתי. איחוד, זה לא אומר להתאסף להמון של אלפי בני אדם, לצאת לכיכר ולצעוק. איחוד כזה נוצר כדי להרוס, ולא למען האיחוד והאהבה, ומייצר כוח שלילי במקום חיובי. אנחנו רצינו לשבור את הקפיטליסטים, לעשות מהפכה, לגרום לשריפה במדינה, אבל זאת לא השיטה.

הטבע, בהתאם למגמה שלו, נמשך לחיבור. אנחנו רואים שהעולם הופך לגלובלי, מאוחד במסחר ובקשרים בינלאומיים. וברגע שהקשר נקרע, מיד מופיעים עימותים ומלחמות. כלומר, הטבע מעמיד אותנו לפני ההכרח להתאחד, ובמיוחד, אל מול איחוד וחיבור נכונים.

הטכנולוגיות המודרניות, הטכניקה, הכול עובד למען החיבור, ורק החברה האנושית פועלת במהופך ומשתוקקת לפירוד יותר ויותר גדול. כל אחד דואג רק לעצמו והשאר לא מעניין אותו. שהכול יישרף, העיקר שלו עצמו יהיה טוב.

השׂכל האנושי לא התפתח בזה במקביל עם הטבע. הטבע הסובב אותנו: העולם הדומם, הצומח והחי יותר מפותח ביחס לאינטגרליות והחיבור הכללי, מאשר החברה האנושית שחיה בתוך הספירה הזאת.

אנשים לא נמצאים בהרמוניה עם הטבע, בינינו שורה פירוד, סכסוכים, כעס. כזאת היא החברה האנושית, ובצורה כזאת לא מחכה לנו שום דבר חוץ מהרס מוחלט.

הדבר היחיד שיכול להציל גם את העָם היהודי ובכלל את האנושות כולה, זה חיבור נכון, השתתפות הדדית. רק בזה אנחנו יכולים לתקן את המצב.

פעם זה לא הצליח לנו, אבל זה מפני שאנחנו לא השתוקקנו להתאחד ולהתחבר. אנחנו במשותף יצאנו נגד מישהו, אבל זה לא היה למען האיחוד שאותו אנחנו חייבים להשיג בהתאם לתוכנית הטבע.

החברה האנושית נראית כמו גידול סרטני בגוף של כל שאר הטבע. היא כולה מרוסקת, כמו גופה שנרקבת ומתפרקת. ואותה אנחנו צריכים להביא לאיחוד, ואז הכול יסתדר בצורה נפלאה.

הבעיה היא דווקא בזה, ואילו המחיר המופרז על היוגורט, הוא רק תוצאה. אם אנחנו רוצים שהתוצאה הזאת תיעלם, ובמקום כמה שקלים היוגורט יעלה כמה אגורות, זה בהחלט אפשרי, צריך רק להשיג איחוד. הטבע דורש מאיתנו רק דבר אחד.

עכשיו, יחד עם היוגורט הזה אפשר להעמיד את הבריאות, הפירוד במשפחה, חינוך הילדים, המגורים, עם כל אלה יש בעיה בישראל, ויותר גרוע מאשר בכל מקום שלא יהיה בעולם. וזה מפני שדווקא כאן זה המקום המרכזי שבו צריך בראש ובראשונה לבנות מחדש את האיזון.

וכל העולם שסובל מחוסר איזון מאשים אותנו בזה, שאנחנו לא מייצבים את האיזון. הוא לא יכול להביע את זה בצורה ברורה, ולכן סתם מאשים את היהודים בכל הצרות שלו.

ובכן, איחוד וחיבור החברה, זו השיטה היחידה לפתרון כל הבעיות. וזה לא נוגע רק למחירים על היוגורט, אלא בכלל על הכול, כולל הטייפונים, צונאמי, אינתיפאדה, אסונות בחברה ובטבע. הכול תלוי רק באיזון, ובעיקר בישראל.

אפשר להשיג חיים טובים בכל העולם, עבור כל אדם נפרד, רק על ידי חיבור ואיחוד של עָם ישראל. הוֹרוּ לנו לבצע את הפעולה העיקרית שבה תלוי גורלו של העולם. אנחנו התחלנו ממחירים על היוגורט, ומסיימים בהבאה לאיזון של כל העולמות.

מתוך שיחה, 13.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
על טרור, עליית מחירים ואיחוד החברה, חלק ג'
על טרור, עליית מחירים ואיחוד החברה, חלק ב'
על טרור, עליית מחירים ואיחוד החברה, חלק א'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest