דף הבית / המשבר ופתרונו / על טרור, עליית מחירים ואיחוד החברה, חלק ב'

על טרור, עליית מחירים ואיחוד החברה, חלק ב'

היה נדמה, שיוקר המחייה זה לא כזה נושא שתופס את הלב ומחייבו לפעום בחוזקה. אבל למעשה, עבור מישהו זה יכול להיות אפילו משמעותי יותר מאשר אינתיפאדה.

אם אני מתעורר כל בוקר ומתענה במחשבה במה להאכיל את הילדים הקטנים שלי, איך לגמור את החודש ללא מינוס, ללא חובות חדשים והלוואה נוספת בבנק, אז זה כבר הופך לנושא מדאיג מאוד.

בעצם, מי שאשם זה לא הבנק ולא היצרן של היוגורטים לילדים שמנפח מחירים. אף אחד מהם לא אשם, כי הם כולם פועלים בהתאם לטבע האגואיסטי שלהם. אבל אם אנחנו רוצים להשפיע עליהם, בזה שנשכנע אותם להוריד את מחירי המזון לילדים פי ארבעה, שבהתאם למחיר העצמי של המוצרים עדיין ישאיר אותו עם רווח גדול, אז צריך לשנות את היסוד של מחשבתם.

אפשר לעשות את זה על ידי השפעת הסביבה על האדם. בואו נשנה את הסביבה שלנו! ולא באמצעות צעקות והפגנות מחאה, אלא על ידי חיבור ואיחוד בינינו.

בעזרת הכוח של האיחוד שלנו אנחנו נשפיע על יצרן היוגורט לילדים בכזאת צורה, שהוא בעצמו ירצה להוריד את המחיר. ואותו הדבר נוגע גם למחירים על הדירות וכל השאר. בואו נתקן הכול על ידי הקשר בינינו.

שאלה: למה היצרן ירצה פתאום להוריד את המחיר?

תשובתי: מפני שהחברה תשפיע עליו על ידי הדעה היחידה שלה.

שאלה: למה זה לא הצליח קודם, כאשר אנחנו התאחדנו במחאה הכללית?

תשובתי: זה לא פעל, מפני שמקודם אנחנו רצינו לרמוס את היצרנים ולא חיפשנו את האיחוד הכללי. זה לא אותו הכוח שפועל במערכת הטבע. אם היינו רוצים להתאחד ולהשיג יחסים טובים בחברה, אז היינו משפיעים על כולם.

ודאי שזה לא קורה מיד, כי זה לא מכוון במדויק למטרת הבריאה, אבל בכל זאת, היינו רואים הטבה. אם אנחנו סתם שואפים להשמיד מישהו, אז אין בזה שום מסר בונה, ולכן אנחנו אף פעם לא נצליח בדרך כזאת.

אנחנו לא מתאחדים כדי לצאת ביחד נגד מישהו, אלא למען האיחוד עצמו, שיעזור להוריד את יוקר המחייה. אחדות, זה האמצעי לתיקון המצב.

ובמחאות הכלליות לא היה שום איחוד. המפגינים רצו לשבור את היצרנים. ואילו אנחנו רוצים על ידי האיחוד של החברה להביא אותה לכזה מצב טוב, שהמחירים ירדו בעצמם. זה ההבדל בין כל המחאות והמהפכות הקודמות: זהו איחוד לא כנגד מישהו, אלא למען הכוח החיובי.

לכולם ברור, שאם החברה תהיה טובה ומתוקנת, אז היא תשפיע על חבריה, אפילו על העשירים ביותר. כי גם הם בני אדם ונמצאים בתוך העם. כל המחשבות שלנו בעולם מקושרות ומשפיעות זו על זו. אנשים משפיעים זה על זה, אפילו מבלי להוציא מילה, פשוט דרך האוויר. אנחנו כולנו נמצאים בשדה אחד של מחשבה ורצון.

שאלה: מה צריכה לעשות אותה האישה, שלא מספיק לה כסף עד למשכורת הבאה ואין לה במה להאכיל את הילדים?

תשובתי: היא צריכה להבין, שרק בדרך של חיבור ואיחוד היא תוכל להשפיע על כל החברה ועל עצמה. אנחנו תמיד חושבים, שרק אם נתפוס מישהו ונשכנע אותו, אנחנו נוכל לשנות את דעתו. למעשה, אפשר להשפיע עליו רק אם יוצרים כוח גדול בחברה שיתחיל לחשוב כמוני, ואז המחשבה הזאת תחדור לתוכו.

בואו נעשה כך, שהחברה שלנו תתחיל לחשוב על שינויים טובים, על האיזון בחברה, על יחסים חמים. וכתוצאה מזה ירדו המחירים. אם החברה שלנו תהפוך למשפחה אחת גדולה, שבה כולם חושבים על איזון, קשר, איחוד, שוויון, אז המחשבה שלנו תתחיל לפעול ולהשפיע בכל הרמות ובכל חתכי האוכלוסייה.

ואז זה מתחיל לעבוד. כי לכל אחד תופיע הנכונות בשׂכל ובלב לכך, כדי לעשות הכול יותר מאוזן, חברתי, משותף, כמו בקומונה אחת. מזה יתאזנו כל המערכות. הפער בין עשירים והעניים יקטן בהרבה, במקום פי אלפי פעמים רק פי מאה. כך זה עובד, בזה שמסדיר הכול.

מתוך שיחה, 13.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
על טרור, עליית מחירים ואיחוד החברה, חלק א'
יוקר המחיה: מי אשם ומה לעשות?
הטייקונים יעזרו לנו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest