דף הבית / על חיים עם בובות, התמכרות לעבודה ובדידות מוחלטת

על חיים עם בובות, התמכרות לעבודה ובדידות מוחלטת

הערה: ביפן מקדישים זמן רב מאוד לעבודה, לכן כתחליף לקשר עם בני זוג אנשים קונים לעצמם "בובות-שותפות". לאחר מות אשתו אדם החל לאסוף בובות שמחקות התנהגות אנושית. אדם אחר שיחסיו עם אשתו התקררו, מצא תחליף בבובה. כלומר, מתרחש תהליך חלופה של בני אדם בבובות. הם גם מטפלים בבובות, רוחצים אותן וכולי. נטייה זו קיימת בקרב גברים ונשים כאחד. גם נשים רוכשות לעצמן בובות, חיות איתן, מתקשרות איתן, יש שעוטות מסכות של בובות כדי להראות יפות בצורה אידיאלית. זהו אבסורד מוחלט!

תגובתי: האדם שונא את החיצוניות שלו והיה רוצה להיפטר ממנה ולעבור לעולם של רגשות. לעבור לעולם של פנימיות ולא של תקשור חיצוני בין גופים, אלא בדרגה גבוהה יותר. האדם מרגיש שכביכול אין לו ביקוש, והוא לא יודע מה לבקש ולדרוש מאחרים, לכן מחפש תחליף מלאכותי.

האנושות כולה נמצאת בשלב מעבר, לא רק היפנים. איני חושב שעידן הבובות יחליף בעלים, נשים, ילדים או אפילו חיות בית. זה לא יותר מאשר משחק, בפועל זה לא מהווה תחליף. המשבר הנוכחי עלול למחוק את כל התעשייה הזו, כל מה שהאדם ממציא ומייצר והוא מיותר ועודף יימחה, ויישאר רק מה שהכרחי.

בכל הזמן הפנוי נעסוק ברוחניות כדי להתעלות מבחינה רוחנית. מצב זה אפשרי רק מתוך תקשורת נכונה בין בני האדם כאשר מופיע ביניהם מצב שנקרא "רוח". במצב זה בני האדם מתעלים יחד על פי העיקרון "איני יכול איתך ואתה לא יכול בלעדי". הכוונה היא לא רק ליחסים בין גברים לנשים אלא בין כולם. כזו השלמה הדדית מעלה בהדרגה את בני האדם גבוה יותר ויותר. זו ה"מעלית הרוחנית", לכך עלינו להגיע.

חכמת הקבלה מלמדת איך לעבור תהליך כזה שבו טמון הפתרון לכל הבעיות. וכל התחליפים הפלסטיים הם רק צעצועים זמניים שקיימים דווקא מפני שבני אדם לא מוצאים שילוב וחיבור נכונים בניהם.

שאלה: חוקרים סבורים שהפחד והרצון להרגיש ביטחון מניעים את בני האדם, כיצד ניתן להתגבר על הפחד הזה?

תשובתי: בני אדם ימצאו מוצא רק אם יתחברו ביניהם בצורה נכונה ובתוך החיבור פתאום יגלו את הכוח העליון שיצר אותם, שמחזיק אותם ובו הם תלויים באופן מלא. רק אז ייעלם הפחד. אתה נמצא במגע עם הכוח העליון שקובע באיזה אופן תיוולד, תתקיים ותמות, ולאחר מכן שוב תשהה בכל מיני מצבים אחרים. כאשר אתה נמצא במגע עם הכוח העליון אין פחד.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 31.7.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest