דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / על חובת ההפצה של חכמת הקבלה

על חובת ההפצה של חכמת הקבלה

photo_rav_gh70_096.jpg

"הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", אות ה': ובזה תבין מש"כ בזוהר דבחבורא דא יפקון בני ישראל מגלותא, וכן עוד בהרבה מקומות, שאך ורק בהתפשטות חכמת הקבלה ברוב עם, נזכה לגאולה השלמה, וכן אמרו ז"ל המאור שבה מחזירו למוטב, ודקדקו זה בכונה גדולה להורותינו דרק המאור שבתוכיותה, כתפוחי זהב במשכיות כסף בה צרור זו הסגולה, להחזיר האדם למוטב, דהן היחיד והן האומה, לא ישלימו הכונה, שעליה נבראו, זולת בהשגת פנימיות התורה וסודותיה, והגם ששלימות הדעת מקוה לנו, בביאת משיח צדקינו, אמנם כתיב יהיב חכמתא לחכימין וכו' ואומר ובלב כל חכם לב נתתי חכמה, וע"כ להתפשטות גדול של חכמת האמת בקרב העם, אנו צריכים מקודם, באופן שנהי' ראוים לקבל התועלת ממשיח צדקינו, ולפיכך תלוים המה התפשטות החכמה וביאת משיח צדקנו זה בזה.

במילים אחרות, התיקון שלנו בלתי אפשרי ללא הפצת חכמת הקבלה. האדם בנוי כך שבכוחות עצמו אינו מסוגל להתקשר עם העולם העליון, מפני שהוא הפוך ממנו. הוא יכול לעשות זאת רק בדרך "המלאכותית".

אנחנו נמצאים בעולם הזה, ברצון האגואיסטי הזה, לעצמנו. בתוך הרצון הזה יכול להתעורר רצון אגואיסטי קטן לעולם העליון, הנקודה שבלב. בלב, ברצונות של העולם הזה אנחנו מרגישים ריקנות, ייאוש. ובנוסף להרגשת הריקנות של העולם הזה מתעוררת בנו הנקודה שבלב, ההשתוקקות הלא מובנת, הגעגועים למשהו עליון. שני הרצונות הללו, ריקנות העולם הזה וההשתוקקות לעליון, הם ההכנה להשגת העולם העליון.

זהו המקסימום שהאדם מקבל מתוך עצמו בעולם שלנו, בשביל התקדמותו הרוחנית. כל השאר הוא מקבל מבחוץ, מהאמצעים המלאכותיים שבעולם הזה: קבוצה, ספרים ומדריך. את האמצעים הללו הכינו עבורנו מלמעלה, בעולם שלנו אפשרות כזאת אינה קיימת. מסתבר, שבתוך האדם נמצא העוּבר העתידי, הנקודה שבלב. ומחוץ לו נוצר העוּבר של הסביבה העתידית, הספרים+המדריך+הקבוצה, דרך הסביבה הזאת האדם מתחבר עם העולם העליון.

אברהם גילה שבאדם נוצרים: {(.) = הנקודה שבלב}

(.), הנשמה + הסביבה (ספרים+מדריך+קבוצה), המאפשרים למשוך את האור מהעולם הרוחני המפתח מ(.), הנשמה, כדי שבתוך הנשמה המפותחת האדם יוכל לעלות לרוחניות.

(.) וסביבתה – זהו מצבנו הרוחני הקטן ביותר והשבור (שהפך לאגואיסטי). מתוך המצב הזה אנחנו מסוגלים לתקן את (.), את העוּבר של הנשמה השבורה (האגואיסטי).

לכן הפצת חכמת הקבלה הכרחית, בלעדיה אף אחד מאיתנו לא ידע מה עליו לעשות, כיצד בעזרת הסביבה (ספרים+מדריך+קבוצה) לפתח את העוּבר של הנשמה, (.), ולהרגיש בתוכו המתוקן והמפותח את העולם העליון.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 30.06.2010

פוסטים קודמים בנושא:
לעורר את כוחות הטוב
הפצת הבורא על הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest