דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על התפתחות "למעלה מהדעת"

על התפתחות "למעלה מהדעת"

כבר מתוך הניסיון בחיים הרגילים האלה, אנחנו רואים שהאדם לא משתנה. כל התכונות שאיתן הוא נולד נשארות בו כל החיים, עם שינוי קל, אחרי שהוא מבין באילו מהן כדאי לו להשתמש ובאילו לא. אבל, למעשה, כפי שהוא נולד, כך הוא חי וכך גם ימות.

שום דבר לא יכול לשנות אותנו, אבל החברה גם לא שמה לה למטרה לשנות את האדם, כי היא מבינה שאין לנו האמצעים לכך. השינוי אפשרי רק במקרה שלאדם יש תכונות מיוחדות לא מהעולם הזה המיועדות לשינוי.

אלה הן תכונות רוחניות, שמהן יש לי רק "רשימות" מעטות. וחוץ מזה, יש לי אמצעי למימוש ה"רשימות" הללו, והוא הסביבה, שבאמצעותה אני יכול למשוך ל"רשימות" שלי את האור שיפתח אותן ויממש אותן בצורה נכונה.

בצורה כזאת אני אקבל תכונות רוחניות, בנוסף לגוף הגשמי שלי ולחושים שדרכם אני מרגיש את עצמי, את הסביבה ואת כל העולם, שאני חי וקיים. כך, מתוך ה"רשימות" שלי, בעזרת המאור המחזיר למוטב, אני יכול בעצמי להוליד את הגוף הרוחני שלי ולגדל אותו כדי להרגיש בו את הסביבה הרוחנית ואת החיים הרוחניים.

זאת מציאות נוספת עליונה בנוסף לעולם הזה, שבו אני קיים עכשיו בעל כורחי. כל ההתפתחות הזאת נעשית רק "למעלה מהדעת", כי דעתי תהיה תמיד מבוססת על הרצון לקבל שלי, והוא לעולם לא יסכים להתפתחות הרוחנית.

זה אפשרי רק אם אני מעלה את עצמי "למעלה מהדעת", מבין שאין ברירה ושהחברה צריכה לחייב אותי ללמוד ולהקשיב להנחיות של המורה. בסופו של דבר, אני מתחיל להקשיב לעצותיו, ו"האור המקיף" נותן לי אפשרות להקשיב בהדרגה.. לכן, אני כבר מוכן להכניע את עצמי, לקשור את האגו שלי ואת הנטיות הגשמיות שלי ומוכן להתחיל לעבוד נגדם.

אז אני אצטרך להצדיק את עצמי מדוע אני עושה כך? וכאן לא יעזור אם אני אדבר במילים יפות, כי אני חייב לפתח את הרצון שלי שימשוך אליי את האור. לכן, אני נמצא בתלות מוחלטת בסביבה שיכולה לספק לי תוספת חיסרון. ובמידה שאני מסוגל להכניע את עצמי ולהתבטל כלפי הסביבה, לשחק כילד קטן שמקשיב בהתלהבות לדברי הגדולים, לצמצם ולהכניע את הגאווה שלי, באותה המידה אני אוכל לקבל מהם ערכים יותר גבוהים. וכדי לממשם אני אצטרך את המאור המחזיר למוטב, וכך אוכל להתקדם.

כל העבודה הזאת נגד הרצון האגואיסטי הטבעי שלי, נקראת פעולות "למעלה מהדעת". בינתיים אלה פעולות גשמיות בתוך הקבוצה, ואחר כך אני מתחיל לפעול כך ברוחניות.

מתוך שיעור על פי מאמרו של רב"ש "עניין למעלה מהדעת", 02.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הצלחה חומרית אינה ערובה להצלחה רוחנית!
בית-ספר ליחידי סגולה
להאמין "למעלה מהדעת", שההשפעה היא למעלה מהקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest