על המשיכה לחכמה

בעל הסולם, מאמר "שפחה כי תירש גבירתה":

"כי כל כח הגבירה, דהיינו שליטת הפנימיות, הוא בכח החכמה ודעת שלנו, בסו"ה "ונפלינו אני ועמך מכל העם, אשר על פני האדמה". ועתה קדמה השפחה ומתגאה בהמון, כי היא ירשה החכמה הזאת ח"ו. ותדע, שכחם זה הוא השלשלת, שבו כובלים את רגלי בני ישראל בהגלות תחת שליטתם."

שאלה: לפי איזה מדד אדם יכול לקבוע מה הוא לומד, אם שיטת התיקון או סתם "חכמה"?

תשובתי: זה תלוי באיזה כלים הוא רוצה לקבל את מה שהוא לומד.

למעשה, אנחנו נמשכים לחכמה. אבל תתאר לעצמך: שאין ספרים, אין נייר, אין כלי כתיבה, אתה פשוט יושב ולומד. מכל החומר הנלמד אתה לא זוכר כלום. אתה הרי לומד כדי להשתפר, לבנות תכונות חדשות שיאפשרו לך כל פעם לגלות לעצמך את העולם מחדש. וזהו הלימוד הנכון.

שאלה: אבל אנחנו צריכים להפיץ, וזה בעיקרון מחייב אותנו ללימוד מסורתי. האם צריך "חכמה" להפצת חכמת הקבלה?

תשובתי: "חכמה" דרושה רק כדי שתהיה "אחיזה" לקשר עם האור ולשינויים בתוכך. בחכמת הקבלה לא החכם לומד.

שאלה: אז מה אני אספר לאנשים בהרצאות ובשיעורים?

תשובתי: לאנשים אתה באמת פונה עם "חכמה", ולאט לאט מסביר להם שהעיקר זה בכלל לא כמות הידע, אלא שינוי הרצון הפנימי. דווקא בו, במידת התאמתו לאור, אנחנו מתחילים להרגיש תופעות רוחניות.

בכך שאתה תופס ומבין את זה, אתה רואה שהרף מוצב גבוה מאוד: "אני יכול הכול, אבל זה מעבר לכוחותיי". אתה הופך להיות חסר אונים, וכאן מופיעה אצלך ההזדמנות להעלות בקשה, מ"ן ובאמת להגיע לשבירת הלב שלך…

שאלה: אבל מה בכל זאת אפשר לעשות עם ההשתוקקות לחכמה?

תשובתי: לבנות "אמונה למעלה מהדעת", כדי שהדרישה להשפעה תהיה מעל לדרישה לקבלה. בזה אתה לא מבטל את החכמה. להיפך, כאשר אתה עולה ב"אמונה למעלה מהדעת", אז הדעת שלך גדלה בהתאם לאמונה.

כי "אמונה", זו הרגשת הבורא, השתוות הצורה אליו. אתה משתוקק לרכוש כלי של השפעה, מפני שבתוכו תקבל את הגילוי של הבורא, תוכל להבין, להרגיש אותו ולעשות לו נחת רוח. אתה לא מתכוון למלא את הכלים הגשמיים שלך, את הרצונות שמשתוקקים לחכמה. הם דרושים רק כדי שאתה תדע בדיוק איך "לפרמט" את עצמך ולבוא להשתוות עם הבורא. שכל כזה אנחנו צריכים…

מתוך שיעור על המאמר "שפחה כי תירש גבירתה", 04.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אות ורוח
תפיסה רגשית
חכמה או חכמה יתרה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest